I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Sleepin' or sleep in

Kategori: Diving Dreams

Imorse hände det som inte får hända. Eftersom jag bor ca 20 min gångväg ifrån mitt jobb är det superviktigt att jag verkligen går upp när mitt alarm ringer. Alla dagar hittills har jag klarat det utan problem även om de så är att jag måste upp 6.15 på morgonen, nemas problemas.
 
Men imorse så vaknar jag av ett telefonsamtal från W, frågandes om jag är påväg. Detta är kl 7.20, båten går 7.30 och jag skulle varit i shoppen 7.00. Som tur är så kunde W ta mina kunder eftersom det inte finns en chans i världen att jag klarar att ta mig till jobbet under 10 minuter utan en moped.
 
Det är en av de sakerna här jag inte är nöjd med. Jag stortrivs där jag bor just nu och det är ofta jag somnar hemma hos D eller J som bor 5 minuter extra ifrån mig. Varje morgon och varje kväll måste jag gå, det lider jag inte ett dugg av, tvärtom, det är till min fördel. Men i situationer som dessa, när jag är försenad, skulle det va väldigt bra med en scooter till hands. Eller om jag måste iväg en bit längre ifrån för att göra ärenden, möta upp vänner. Jag måste alltid arrangera med skjuts för att ta mig någonstans vilket tröttar ut mig och får mig att känna mig väldigt krävande av mina vänner. Jag vet att de bryr sig inte, jag betalar alltid bensin, lämnar tillbaka scootern i perfekt skick och de är glada över att kunna hjälpa till, men det hade varit skönt att slippa detta.
 
Så, nu sitter jag i shoppen trots allt. Irriterad över att jag försov mig och missade mitt alarm. Det är perfekt väder för dykning just nu. Havet är blixtstilla, inte en enda liten våg, solen är framme och synligheten i vattnet fortsätter att bli bättre och bättre.
 
Ingen mer försovning för mig inte! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: