I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Visa Run Catch up

Kategori: Diving Dreams

Så, återigen är jag i Penang för min Visa Run.
Varje gång är nerverna på spänn, vad händer om jag blir nekad ett nytt visum? Håller tummarna för att jag klarar mig denna gång med.
 
Första gången jag är på förnyande av visum ensam faktiskt. Jag har en ny vän från Easy Divers, M, som håller mig lite sällskap men hon är ute på rundvandring i staden medans jag har bosatt mig på Mugshot café, ett av mina favoritställen här i Penang, för en kopp riktig kaffe och lite uppdatering av blogg och bilder. De har ett wifi som fungerar felfritt här så passar på att ladda upp så mycket jag kan. 
 
Med tid över har jag även tillfälle att gå igenom bilder m.m. för editing eftersom jag generellt inte har ork eller tid att ta mig igenom alla miljontals bilder jag tagit under tiden jag spenderat ute på resande fot. 
 
Jag kan inte påstå att jag njuter av dessa resor. Hade det inte varit så att jag hade behövt åka iväg nu (hade jag väntat hade jag behövt åka under juletider vilket inte är någon höjdare) så hade jag just nu varit på Koh Phangan tillsammans med T och T från shopen, festat på Fullmoonparty och delat ut flyers med vårt specialerbjudande om dykning som gäller i januari, helt betalt ifrån vår snälla chef.
Nästa gång.
 
Fyra timmar kvar tills jag får reda på om jag kan åka in i Thailand igen, vilket jag innerligt hoppas på. Så går allt som planerat är jag tillbaka hem på Koh Tao igen imorgon runt 10 tiden. Hem till mina underbara vänner och dykningen, längtar!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: