I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

People comes and goes

Kategori: Diving Dreams

Någonting jag alltid kännt varit lite jobbigt här på Koh Tao är att det inte ett ställe folk stannar på. Misstolka mig inte, folk stannar i längre perioder men förr eller senare så glider de vidare till andra vackra platser i världen för jobb, studier eller liknande. 

Och det är särskilt jobbigt när det är någon som varit med hela vägen från början. 

Nu i oktober så var det många som lämnade oss på Koh Tao. Q och M åkte iväg till Japan för att jobba där, min C banana åkte hem till Frankrike för vintersäsong i bergen, W åkte till Australien för dykningen där, T åkte till Phuket för sin IDC och F åkte hem till Singapore för studier. Nu sist så åkte även J iväg till Filippinerna via FN som han jobbar för, men han vet jag kommer tillbaka om tre månader så inga tårar där inte. 

Men det blir så tomt när alla underbara människor som omgivit mig åker iväg, man klickar till så bra med så många men som sagt, Koh Tao är inget konstant utan ett temporärt paradis för många av oss. Jag kommer förmodligen resa vidare någon annanstans inom en snar framtid med, vem vet? 

Men vad som är minst lika underbart med Koh Tao som det är jobbigt med att folk åker vidare är att det alltid kommer nytt folk dom jag får dela mer minnen och upplevelser med. 

Senaste är faktiskt en ett par som var mina dykguider i Filippinerna som kommit hit till ön och nu jobbar vi med varandra. Världen är faktiskt ganska liten trots allt! 

Men vad som är 

Kommentarer

  • Thomai säger:

    Vad kul att de kom till ditt ställe på Kotao :)

    2013-12-03 | 22:39:23

Kommentera inlägget här: