I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Cold or just spoiled

Kategori: Diving Dreams

Nu när monsunperioden är på ingång så blir vattnet kallare. Inte sjö-i-Sverige-kallt men det kan gå ner till 25 - 26 grader vilket är kallt för att vara ett tropiskt land.
Under högsäsongen så var det runt 30 - 31 grader i vattnet så jag dök jag glatt i shorts och lykralinne, men nu är tempraturen ett par grader ner, 28 -  29 och jag fryser ihjäl! 
Mina kunder skrattar oftast glatt åt mig när jag drar på mig min långa våtdräkt och de dyker i shorts, de känner inte av kylan eftersom att detta är värme för dem. 
Jag tyckte självklart att det var supervarmt först när jag kom hit men efter att ha gjort mer än 250 dyk på fyra månader, så i snitt 2 dyk/dag, så har jag nog kylt ner min kropp rejält.
 
Jag vet inte om jag skrivit om detta förut men C, tjejen som jag gjorde min divemaster träning tillsammans med, säger alltid att jag blir mer och mer thi för var dag som går. Så fort det är lite vind ute är långbyxorna på och tjocktröjan medans turisterna fortfarande springer omkring i shorts, linne, badkläder, you name it. Under nätterna sover jag med stängda fönster, avstängd fläkt och dubbla filtar medans de andra kör fullt ös med AC;n.
 
Fast å andra sidan så kan jag inte påstå att jag har aklimatiserat mig. Ni vet, slutat svettats och va varm hela tiden. Haha nej nej, motsatsen. Antingen så fryser jag eller så svettas jag tills de rinner i hela ansiktet. Lustigt att det är typ bara ansiktet med. Resten av kroppen är rätt aklimatiserad. Undra hur lång tid de tar innan de lugnar ner sig med svettandets? Har ju varit har i 5 månader nu trots allt. Dock tänker jag inte lika ofta på det längre, känns för naturligt för att orka göra något åt när man ändå ska hoppa i vattnet inom de närmaste minuterna.
 
Så, kroppstempraturen för tillfället är helt okej, sitter i skuggan undan solen som steker på oss idag, fryser gör jag garanterat inte för tillfället uppe på land men imorse när jag var ute och dök så kände jag att det börjar bli kallare nu.
 
Så fort nästa lön rullar in så ska jag minsann införskaffa mig en tjockare våtdräkt och luva! De me basta!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: