I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Trouble in paradise

Kategori: Diving Dreams

Internet har legat nere här på ön ett par dagar pga monsunregnet som varit över oss konstant fyra dagar i sträck. Men nu är solen framme, värme och luftfuktighet omger oss och där med så kom även vårt wifi tillbaka. 

Min dykshop öppnade igen den 21 nov och som tidigare sagt var jag överlycklig att vara tillbaka i vattnet igen. Tji fick jag, tedan första dagen kände jag av kramper i magen och ryggen men kunde inte för allt i världen förstå vad det var. Gissade på att jag ätit något konstigt, mensvärk eller liknande så jag fortsatte dyka i två dagar till tills jag var tvungen att ge mina kunder till en av instruktörerna eftersom jag inte klarade av smärtan. 
Samma kväll var jag iväg till kliniken för att se ad problemet var och voíla, infektion i njurarna. Normala WU värdet ska ligga mellan 0 - 3 medans mina värden var mellan 50 - 100 så ja, ni förstår kanske att det var ju inte det bästa. 

Så lyckan över att vara tillbaka i vattnet var snabbt över och utbytt till sjukhusbesök kl 10.00 tre dagar i rad för injektion av antibiotika via drop plus nån anti-spasm injektion plus lite piller på det. Det såg förmodligen ganska skränande ut när jag knallade omkring med en nål instoppad i min hand, det tyckte mina kollegor i alla fall, men de tog väl hand om mig, mina fina! 

Så, inget livshotande eller superseriöst, bara en urinvägsinfektion som spårat ur lite granna trots att jag fick behandling för det när jag hade det sist. Vilket även det händer väldigt ofta här för oss dykare då vi konstant är i vattnet, i blöta badkläder eller våtdräkter så jag är minsann inte den enda som råkat ut för detta. 

Men nu är all smärta borta, hade mitt sista drop igår och har gjort ett nytt test idag för att se om allting är bra igen. Får reda på det senare ikväll, trornoxh hoppas! 
Så äntligen är jag tillbaka i vattnet igen, inga mer sjukdomar på ett långt tag nu tack! 




Kommentarer

  • Viola Söderberg säger:

    Gud vad fin blogg du har!
    Klicka gärna in på min där jag skriver om livet som student på Sveriges nordligaste gymnasieskola, Rymdgymnasiet.
    Ha en fin dag:)

    2013-11-27 | 09:41:57
    Bloggadress: http://norrskenochrymdskepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: