I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Vacation's over

Kategori: Diving Dreams

Tillbaka igen på Koh Tao efter en superhärlig semester med min underbara familj. Bara att de kom hela vägen hit till Thailand för att hälsa på gör mig alldeles varm i hjärtat! 
 
För att göra en snabb resumé av vad vi gjort under dessa veckor.
De anlände till Koh Tao den 25 oktober och satte igång med dykningen direkt efter.
M gjorde sin Open Water med min gamla instruktör Q medans mina föräldrar fick göra sin Scuba Refresher med mig. För att inte ha dykt på en så lång tid så gjorde de superbra ifrån sig, inga problem alls! M klarade sin kurs galant också så efter det drog vi alla ut och dök tillsammans, underbart!
 
Eftersom det är lågsäsong på Koh Tao just nu så stängde min shop igen för tre veckor framöver så jag och min familj passade på att dra över till västkusten av Thailand, dvs Koh Phi Phi, Krabi och Koh Lanta för mer sol, bad och dykning. Så otroligt vacka platser att dyka på. Självklart kommer Koh Tao alltid att vara i mitt hjärta men det var lite mer variation på den andra sidan.
 
Så efter solsemestern så drog vi in till Bangkok ett par dagar för shopping och allmänt turistande. Vi åkte till The Floating Market, vilket var en speciell upplevelse i spöregn och vår lilla båtkapten körde i racerfart och krockade in i andra båtar lite titt som tätt. Vi gick även och såg en kulturell show som ett thailänska studenter satt ihop med dans och musik. Så vackert och välgjort och man fick en bättre insikt i hur det fungerar (eller kanske fungerade?) i Thailand och dess kultur. Självklart tittade vi runt på tempel också.
Dock hade vi lite otur när vi var i Bkk eftersom det var någon slags politisk protest under tiden vi var där så de flesta vägar var avspärrade så det var lite krångligt att ta sig från en plats till en annan ibland.
 
Men hur som helst, jag är nu som sagt tillbaka på Koh Tao, mitt hem. Allting är väldigt stilla. Det är inte mycket turister för tillfället och eftersom min shop är stängd tills den 20e så frilansar jag lite i en annan shop.
Solen steker som sjutton och fuktigheten ser till att mina kläder klibbas fast på min kropp. 
 
Jag vill tacka min familj för att de tog sig hit. Jag vill tacka mina föräldrar som har betalat hela denna resa så jag inte behövt oroa mig för något. Jag vill tacka för alla upplevelser och för alla skratt ni gett mig. Jag älskar er så otroligt mycket! Vi ses i mars! Kärlek till er! 

Kommentarer

  • Thomai säger:

    Tack själv ,Denise.
    Jag har bara dykning i huvet sen vi kom hem.
    Melina och jag måste ju ta Advance.
    Om du är kvar nästa år, bli inte förvånad om vi kommer igen :)
    Ja det var jättekul att se dej igen och kul att se hur du lever.

    Ha det bra nu framöver , du tyckte det var kallt!!!
    Kom inte hit då ,för det är en COCK.
    Kramisar från mej och pappa och Melina. <3<3<3

    2013-11-14 | 06:58:32

Kommentera inlägget här: