I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Bambu Bangkok

Kategori: The five month trip

Det här med alkohol alltså...

Anlände mitt på dagen i Bangkok och försökte ta mig till Koh San Road där jag, och förmodligen alla andra va backpackers, skulle bo.

Hittade en avdankad gammal hippie som hjälpte mig med bussen dit eftersom jag var helt lost!
Hittade dit väldigt snabbt och bestämde mig mentalt för mat, dusch och powernap. Sömnen från natten innan räknades nog inte ens som sömn. Hann med två av tre i planeringen för sen så stormade två engelsmän in i rummet jag bodde, dormrum med 6 bäddar, och bestämde att här kan jag inte ligga och slappa. Upp och hoppa och börja dricka, första kvällen i Bangkok är tydligen obligatorisk enligt dessa två. Ytterligare i rummet fanns två tjejer från England och en kille från Tyskland, så sagt och gjort, en sväng till 7eleven för inhandlande av öl och spelet var igång.

Kvällen var hur kul som helst, tänk att det kan vara så enkelt att träffa på människor som man klickar med efter två sekunder. Det tillkom en kanadensisk tjej och en aussie-kille under kvällens gång och dansgolvet var nästa destination.

Dagen efter upptäckte vi att det måste varit en ganska vild kväll. En av de engelskatjejerna hade med sig en kille hem men kommer inte ihåg något av det. Tysken hade gått vilse och sov på gatan, Moby tvärdäckade i sängen fullt påklädd med en phad Thai bredvid sig och jag och chris bara låg och skrattade åt hela situationen!

Dag nr två var lugnare, vi gick på bio tillsammans hela gänget, tog en sväng på MBK och kvällen bjöd på gogo-dans av massa söta thailändska tjejer dit jag drog med grabbarna. Tysken hade fått i sig lite för mycket denna kväll med och jag lurade upp honom på scenen där han dansade med tjejerna samtidigt som han skämdes ihjäl. Vi träffade på en kinesisk affärsman som gillade oss väldigt mycket och bjöd på dricka. Inga glas här inte utan hela hinkar med redbull/vodka.

Dagen efter var vi mer slitna än tidigare, betalade en pyttesumma för att dra upp på ett hotelltak och svalka oss i poolen. För tillfället är det nu bara de två engelska killarna kvar. Tjejerna har åkt hem och tysken har vi tappat bort som vanligt. Kvällen bjöd på muay Thai, alltså Thaiboxning.

Jag sa till killarna att jag tyckte jag skulle få rabatt på entrén eftersom jag var tjej och de skrattade åt mig. Då sa jag det till han som sålde oss biljetter och vips hade vi fått halva priset på alla biljetter. Kunde inte annat än flina grabbarna rätt i ansiktet när de stod med öppen mun efter att jag fixat biljetterna.

Chris skulle i alla fall lämna oss för att ta flyget hem mitt i natten så vi sa våra hej då och kollade klart på matchen för att sen dra hem och sova. Kl 1.30 klampar chris in och konstaterar att han missade sitt flyg, så går det när man är liiiite för optimistisk!

Vi hade inget planerat dagen efter, Moby och tysken ville bara va hemma och sova så jag och Chris drog ut på äventyr. Ville åka longboat genom kanalen och helt plötsligt satt vi där i en helt egen båt. Inte vad vi planerat kanske men kul hade vi när vi töntade oss och vinkade som galningar till alla båtar med turister vi åkte förbi , de bara skratta åt oss. Vi blev sen avsläppta vid ett stort stort tempel där vi spenderade säkert två -tre timmar av att titta runt. Jag var tydligen alldeles för utmanad i klädseln så när vi ville in och kolla på alla buddhas fick jag sätta på mig antingen en illgrön rock eller sjal och en snabbt ihopsydd kjol som de hade till befogande utanför. Kände mig väldigt snygg då!

Dagen led mot sitt slut, Chris sa hejdå igen och sen var det bara jag och Moby kvar. Han hällde för övrigt tvål i mitt nytvättade hår inne på 7eleven, om blickar kunde döda säger jag bara!

Dagen efter åkte jag ut till Koh Chang för att tatuera mig. Och det var det enda jag gjorde där i två dagar. Låg under nålen konstant och jag äääääälskar Draken om nu är placerad i evighet på min kropp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: