I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Semester i semestern

Kategori: The five month trip

I skrivande tillfälle sitter jag just nu i en hängstol på balkongen, nyduschad efter en dag av badande i saltvatten i Varkala.

Vi hamnade på ytterligare en charterort och njuter för fullt ännu en gång av sol, värme och saltvatten. Ansiktet har redan hunnit flaga och skaffat sig ny färg och resten av kroppen är gyllenbrun efter de här få dagarna av sol. När man kollar på bikini linjen vill man inte tro att man varit så blek innan, men det är samma chock man vår varje gång man spenderar lite tid utomlands i värme.

Denna morgonen så anmälde vi oss faktiskt till en yoga klass tillsammans med Terese mamma som är en ihärdig elev med erfarenhet. Jag måste ha sett väldigt rolig ut under de övningar som jag inte fattade ett jota av. Hamnade längst fram dessutom så hade ingen att spionera på och läraren var snabb på att rätta mig när jag inte stod lite konstigt. Men vi fick beröm sen och han sa att vi var duktiga för att vara förstagångs utövare. Nöjd tjej.

De här två dagarna har annars spenderats på stranden eller i vattnet. Hittade boken "Män som hatar kvinnor" som var kvarlämnad på hotellet vi bor på för tillfället så tog den i min ägo och har snart läst ur den. Perfekt strandunderhåll.

Vi har helt enkelt just nu lite extra semester i vår långtidsresa genom Asien.

Namaste

Kommentarer


Kommentera inlägget här: