I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Njutning i definition

Kategori: The five month trip

Äntligen har vi kommit till ett ställe där man känner sig som utomlands. Solen skiner och bränner sönder min kropp, masskonsumtion av vatten, färska frukter serverat på ett fat till frukost och sand som konstant är klistrat på min hud. Kovalam beach säger jag bara, tack för att du finns!

Vi var och hämtade upp Terese föräldrar på flygplatsen den 16 jan så nu ska vi spendera nån vecka tillsammans här nere i härliga Kerala. Det ska bli så skönt utan alla måsten, sevärdheter hit och dit och allt konstant sittande i bil alltid på väg. Nu ska vi bara njuta av solen och göra ingenting ett par dagar, kunde inte passat oss bättre efter de här två hektiska veckorna.

Vid skrivande stund så ligger jag och Terese i sängen under takfläkten som går på full speed och försöker få ner svedan i ansiktet och på axlarna som solen skadat, efter ett par timmar på stranden och kallsupar i det salta vattnet förtjänar vi det. Vågorna är så stora att dom slår runt oss i vattnet så bikinin flyger av och det är ett under att vi inte fått en miljon blåmärken.

Känns även skönt att vi inte är "tvungna" att täcka axlar och knän här. Självklart så bär ju indierna full mundering som vanligt men för oss turister verkar det vara okej. Har sett folk hoppa i fullt påklädda, inhemska människor, just för att de inte får ta av sig. Otroligt. Kan ju bara tänka mig hur tungt det blir när en stor våg kommer och sliter tag i sareen.

Avslutar inlägget med att säga, jag har det så sjukt bra just nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: