I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Underbara Hampi

Kategori: The five month trip

I tre härliga dagar spenderade jag, Tessan, Malin och Betty vår tid i Hampi. Ett vackrare ställe får man verkligen leta efter!

Vi åkte över en flod till där boendet fanns, risfält, höga berg och palmer omgav oss och solen gassade. Vi saknade såklart stranden lite grann men hittade en sötvattensjö där vi tog ett dopp, konstig känsla att inte flyta!

Dagarna bestod av lite bergsklättring där vi gick vilse och fick hasa oss ner för ett stup och klarade oss väldigt bra. Vi körde yoga en morgon med våra stela kroppar, jag tog en massage för min nacke eftersom den börjat krångla igen (fick helkroppsmassage!) och gjorde en vacker hennatatuering på min hand. Jag och T lärde tjejerna att spela skipbo och det var en väldigt lugn och behaglig stämning.

Annat var det på nattbussen till Hampi. Resan var i 9 timmar utan toalett, AC var på högsta så jag frös konstant och jag hade sån mensvärk att jag inte kunde röra mig. Eftersom jag inte sov något natten innan detta heller resulterade det i en väldig otrevlig Denise när vi anlände till Hampi som schasade iväg tuktuk chaufförerna innan de ens komma fram.

Men utöver det så är Hampi verkligen ett ställe att rekommendera för alla! Härligt värre!

För tillfället så är vi tillbaka i Palolem där det har ösregnat (bokstavligen talat) i tre nätter och dagarna har varit så kvava att kläderna klibbat sig fast på kroppen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: