I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Bali är inte Indonesien

Kategori: The five month trip


Efter den underbara tiden vi hade i Pangandaran så var det dags för 30 timmars resa mot Bali, en destination vi egentligen inte planerat att dra till tidigare, men eftersom Lenny skulle möta upp en vän där som skulle resa med oss ett tag så styrde vi ditåt.

Bali var precis som vi trodde det skulle vara. Massor av turister, majoriteten var svenskar och australiensare, säljarna var som i Indien, tjatiga som få, partylivet erövrade det normala lugnet i kvällen och stränderna var inget att hurra för.

Jag planerade kommande resor och höll mig undan sol pga min förkylning, tur att det hade RIKTIGT(!) kaffe i den staden och lite internet här och där.

Ena kvällen bjöd faktiskt på utgång men jag måste ännu en gång säga att det där med uteliv, droger och mängder av alkohol verkligen inte är min grej. Det enda som jag verkligen hade extremt kul åt var när vi stötte på en kille från Tyskland som hade ätit svamp, den hallucinerande sorten, och var het besatt av T arm, den var extremt vacker!!

Men overall, Bali är faktiskt inget ställe jag skulle rekommendera, om du nu inte är ute efter dyrt boende och en massa pumpade australiensare. Finns ju folk till allt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: