I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Restauranghyfs och självgodhet

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Inom restaurangbranschen så får vi stå ut med både det ena och det andra och för att faktiskt överleva så måste man ha ett rätt starkt psyke för att kunna bibehålla sitt leende framför kunderna och sen ta de dryga blickarna när man smiter iväg med disk.
 
Det jag gör är faktiskt ett slavarbete och av de flesta gästerna vi har så uppskattas man men sen har vi dem som ser ner på en pga ens yrke. Var glad för gudsskull. Jag gör allt i min makt för att du ska ha en så bra upplevelse som möjligt, trevligt bemötande och ska ta dig därifrån och känna dig nöjd. Finner du något fel så rappoterar du det till mig så ska jag göra vad jag kan för att försöka gottgöra allt. 
 
Det finns en blogg som jag följer och som alla inom samma bransch som mig och alla som någonsin har satt sin fot på en restaurang och kommer att göra det igen borde läsa: Restauranghyfs - bara för att göra allt så mycket mindre omständigt!
 
Och nej, jag är inte bitter. Jag trivs med mitt jobb. Jag får vara social, skämta och få andra människor glada. Precis så som jag trivs bäst. Plus att jag slipper dra till gymmet eftersom jag springer som en idiot minst 8 timmar om dagen där! ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: