I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Dödens dag

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Efter 12 timmars arbete var jag mer än värd att krypa ner i soffan med L framför nya Twilightfilmen och ostbågar. Dock var jag inte det roligaste sällskapet då jag efter ungefär 45 min somnade för att sedan vakna till av att L skriker; Men va?! Är de så den slutar alltså?!
 
Arbetspasset i lördags måste ju ha varit de värsta jag varit med om på länge. Inte nog med att jag hade lunch vilket innebär att jag började 12.00 och skulle sluta 23.00 (jobbade över till 24.00) så var det så extremt mycket folk att jag trodde jag skulle springa in i väggen vilken sekund som helst.
När jag cashar in 26.000 kr på en kväll är det mycket att göra om man bara har ca 6 - 8 bord att ha hand om. Jag låg på 40.000 kr i lördags, att jag orkade hålla kvar mitt leende på läpparna var ju bara ett under. Vad ni än gör folket, börja INTE inom resturangbranschen, inte under julbordssäsongen i alla fall.
 
Men det är nice med pengar och på två veckor har jag fått ihop över 10 000 kr i dricks, så klaga ska man inte göra. Dessutom, eftersom vi gjorde ett så bra jobb igår så köpte vår chef mat till oss och bjöd på vin och öl när vi stängt restuangen. Jag var lite för sliten för det så satt bara och snacka med tjejerna för att sen dra hem.
 
Love

Kommentarer


Kommentera inlägget här: