I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Listen?

Kategori:

Det bästa med min familj är att vi pratar.
Vi pratar och pratar och pratar och pratar. Vi slutar aldrig att prata helt enkelt.
Det enda som är en nackdel med att vi pratar hela tiden är att alla slutar lyssna på varanda, hör fel och säger exakt samma saker som en annan sagt två minuter innan.
Har några exempel där mamma är iblandad. (det är speciellt henne det gäller! hon lyssnar aldrig!)

Jag: Gör du risgrynsgröt? (juletider och jag äter inte gröt)
Mamma: Ja, vi ska ha det imorgon.
Jag: Okej. Ja, katterna verkar ha varit mätta i alla fall för de åt inte upp maten jag gav dem.
Mamma: JA MEN DU FÅR VÄL ÄTA KNÄCKEMACKA MED JULSKINKA FÖR JAG VET ATT DU INTE GILLAR GRÖT!
Jag: Va?
Melina: (kommer från vardagsrummet) Denise, sa du inte just att katterna var mätta?


En annan gång var jag och mamma ute på promenad i skogen vid solnedgången.

Jag: Åh titta det är så fint när solen går ner och man ser den mellan träden och det är alldeles orange!
Mamma: Mmh... Oj, kolla skalbaggen den ligger upp och ner! (pilla lite! Ställer sig upp) Åh titta det är så fint när solen går ner och man ser den mellan träden och det är alldeles orange!
Jag: Jag sa precis samma sak

Alltså ja, vi är rätt knäppa :)
Nu blir det SATC innan sleeping time :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: