I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Inflyttningsfest, tidiga mornar but life is good, is good

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Fredag, lördag och söndag var jobb som jag tidigare nämnt. Det innebär inte att mitt omdöme blev bättre efter att vi kickade inflyttningsfest i lördags då jag skulle upp kl 7 på söndag morgon och öppna caféet för första gången ensam. Men kul hade vi, en resväska blev kvarlämnad (vem har med sig en resväska på fest liksom?), takterassen ockuperades av oss trots regnet och allting var frid och fröjd, för det mesta i alla fall.

Har även hunnit ta ett glas vin med Jessica då det blev lite catch up sedan högstadiet, detta inföll sig iofs i torsdags (en vecka sedan) men i och med min brist på tillgång till dator så fick det komma upp i detta inlägg istället.

Vad mer? Jo - jobb och jobb ungefär. Trivs mer och mer för varje dag som går. Oh, min lilla tant var och hälsade på igår igen för det visade sig att hennes dotter (som hon skulle åka och hälsa på) inte skulle komma hem förens idag så hon tröstade sig med att komma till mig på UB och dricka kaffe. Så stod ute och pratade med henne ett tag innan jag var tvungen att gå in igen, snällare människa får man leta efter.

Idag är jag ledig i alla fall. Det innebär att jag sov utan skam i kroppen fram tills halv 1, tog en kopp kaffe och sitter nu o har de koseligt me Nagini som ligger och sover i mitt knä. En riktigt kelig en har hon blivit!

Linnéa har lämnat oss för att spendera ett par dagar i Sverige, åkte idag och kommer tillbaka på söndag. Funderar på om jag ska ta en sväng till Sverige jag med i september, eller i början av oktober i alla fall. Behöver hämta lite varmare kläder känner jag, hösten ligger runt hörnet här!

Men! Bara för att det är min lediga dag innebär det inte att jag ska sitta och dricka kaffe och slappa idag. Nejnej, ska faktiskt passa på att göra lite nytta. Städa, damma och tvätta står på schemat idag.
En kopp kaffe till bara.

Ciao! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: