I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Arbetsintervju = Jobb

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Måndag 11.00 - Arbetsintervju på United Bakeries. Fixade jobb med detsamma vilket innebar att idag så var det min första arbetsdag, jag är så duktig, haha!

Men mina erfarenheter (tackar och bockar till mina fina kollegor på Java) så var jag tydligen ett kap vilket betyder att kassan första bästa. Visst, systemet är desamma som jag är van vid men herregud vad norska blev svårt helt plötsligt! Fick lära mig så sjukt mycket nya ord idag, fast jag tror jag har glömt allt, nästan kanske. Massor av olika brödsorter att lära in, bakverk på norskt vis osv. Men bra gick det, har jätte söta och snälla arbetskollegor och fick med mig massa godsaker hem dessutom. Man måste ju smaka på allting för att kunna prata om det sen när kunderna frågar såklart!


Så 50% kommer det vara nu i början, därav tänker jag fortsätta vara inskriven på JobZone ett tag tills jag får 100% anställning, vilket är nu i början/mitten av september - awesome helt enkelt. Men hur som helst så har jag jobb nu onsdag - lördag (notera att jag börjar kl 6 både fredag och lördag!!) och sen måndag - onsdag nästa vecka, inlärning is the shit helt enkelt.


Oh förresten - igår var Stäffy "svår" och vi tog lite "svåra" bilder på henne, dessutom shoppades det loss på Ica Maxi för de hade någon slags rusch där det mesta kostade 10 kr, sweet.


Men nu är det åter till Gossip Girl, varma koppen och sen nattinatti.


Stäffy är svår
Håkan Hellström på G med delar av kollektivet + pojkar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: