I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Update

Kategori:

Alltså.. När det blir så här långa mellanrum mellan dagarna som jag uppdaterar vet jag inte riktigt hur jag ska börja för de händer så mycket hela tiden!

Natten till torsdagen vaknade jag av att jag blödde näsblod, vilket jag aldrig gör så det är ett tecken på stress och att jag är påväg att bli sjuk. Mycket riktigt. Fick ställa in körlektionen men pallrade mig iväg till skolan och gjorde engelska redovisningen. Kom hem, dog i sängen till klockan 8, åt mat, kolla tv och gick och la mig igen.

Fredag så lyckades jag ta mig upp runt 11-tiden, sjukanmälde mig och fick ändå släpa mig in till stan för att köpa present till mamma och höra runt lite i tygbutiker om de kunde sponsra me ett par tygbitar. Icke sa nicke och trevliga var de ej heller, men det har löst sig nu i alla fall!

Lördagen bjöd på risk ettan på körskolan, notera att jag satt och hosta och snorade under hela undervisningen, inte så okej alls! Åkte sen hem där pappa och Melina väntade på mig för att sen åka ut till Kvarnstugan.

När vi väl kom dit så blev det att börja dammsuga och förbereda till mammas 50års middag. Blev en underbar tre-rätters. Bilder kommer senare! 

När klockan slog 12 så korkade vi upp champagnen, jag fick i mig en halv klunk, är inte så störtförtjust i den drycken men flaskfodralet var rosa och fint! Vi sjöng för mamma och hon öppnade lite paket med. Sen var det sängdags!

Tog mig upp vid 9-tiden imorse. Slängde i mig en macka, på med ridkläderna och red ut med Filippa och hästarna. Det var säkert 2 år sedan jag senast satt upp på Hades, om ens en häst i huvudtaget, men det var lika underbart som vanligt och Hades krånglade inte ett dugg. Förutom när han ville åt ett annat håll än mig men jag vann över honom. Envishet lönar sig!
(Nu börjar de bli mycket känner jag, text alltså)
Efter det så åkte jag, pappa och Filippa ut me lilla golfen och övningskörde en stund. Körde runt Isåsen, övade på att stanna och starta i hala uppförsbackar med parkeringsbromsen, körde mot Olshammar där jag sen vände tillbaka och körde hemåt igen. Gillar inte att jag lyckas lägga i 3an hela tiden när jag ska ha i 1an. Måste verkligen lära mig att vara övertydlig i rörelsen när de gäller den lilla bilen!

När vi kom tillbaka igen så blev me mat och sen fika med sång för mamma och hon öppnade paketet från mig och Filippa. Efter det så packade vi ihop oss, satte oss i bussen och åkte tillbaka till Kumla igen. 

Nu sitter jag här på soffan. Ska göra min spanska läxa, väntar på att mamma och Melina ska komma hem så vi kan göra tårta och sen kolla på Catch me if you can. För er som inte sett filmen, SE DEN! Bästa ever!

Ähh... nu blev de jätte mycket text i alla fall. Stackaren som orkar ta sig igenom detta, men men, det är mitt liv som ska arkiveras! :)

Kärlek! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: