I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Finner inga ord, eller jo

Kategori: Philosophical

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6830318.ab 

Läs artikeln och tänk efter ett par sekunder. Eventuellt minuter, vissa kanske behöver en hel livstid.


Pojken våldtog en 14 årig flicka inne på skoltoaletten och trots att han erkände och dömdes till brottet så var alla emot henne, vänner, klasskamrater och vuxna.
Sen våltog pojken en 17 årig flicka, erkände och dömdes för brottet. Men ingen ställde upp för det. Pojken HYLLADES (?) på skolavslutningen..

Hur kan det gå så fel?
Jag är enormt mycket emot våldtäkter och mobbning, det är nog absolut värsta som samhället och befolkningen kan drabbas av.
Rädlsan och känslan att inte räcka till, att inte passa in, att vara äcklig, smutsig etc.
Att läsa sånt här gör mig ledsen inombords och som alla säger, något måste göras!
Men vad kan då göras?
Tänk på den där stackars 14 åriga flickan. Hon hade rätten på sin sida men ingen, inte ens hennes bästa vän, trodde på henne.
Det är just där det ligger. Tron. Tron vi har i varandra, känslan av att kunna lita på sina vänner, sin älskade, sin familj. Sin omgivning i huvudtaget.
Men hur ska man kunna göra det om man nu vet vilka svaga jävlar majoriteten av folket är? Tänker verkligen inte dra alla över samma kam men av egen erfarenhet så vet jag att många av de människor jag umgåtts med har varit riktigt fega jävlar vid vissa tillfällen men mina bästa vänner när det passat dem. De litar jag inte på.
Sen finns de dem vännerna som jag skulle kunna ge mitt liv för, skulle kunna ta deras plats i en situation som är för hemsk för att ens tänka sig. Det bara för att jag LITAR på att de skulle göra samma sak för mig.

Vart är samhället på väg egentligen? Var finns tron vi har i varandra? "Ensam är stark" säger dem, men tillsammans är vi starkast, säger jag.
Ta vara på dina vänner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: