I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Italienska för nybörjade på Java

Kategori:

Citat från Java från dessa tre veckor av apu:

Adde: Heter du Dennis eller Dannis? (favorit som går i repris från förra året, han upprepar detta ofta)


David: Komo timaki? (Försöker säga Como ti ciamo på italienska)


Adde: Ja men du vet! Det är ju det bästa i världen att älska någon och vara kär, för då är man glad hela tiden. De ser du på Bibbi, hon är jätte trött, alltså betyder det att hon hatar mig!
Bibbi: *Slår till honom på armen* Så är det ju inte!
Adde: Men AJ! Nu misshandlar hon mig med!


David: Denise, du är som en söt liten ängel, med horn!


David: Denise, du måste lära mig italienska!
Jag: Varfördå?
David: Så jag kan imponera på tjejerna på krogen sen!



För att inte tala om alla nya smeknamn jag fått.
Men det är som man säger, kärt barn har många namn!

Nu ska jag springa och ladda på mitt busskort och sen åka till Java för sista praktikdagen, men jobbar tisdag och torsdag nästa vecka :)

Love Love

Kommentarer


Kommentera inlägget här: