I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

London med familjen

Kategori:

Nuså! Kommer att bli ett sjukt långt inlägg, fungerar på att dela upp det men får se hur det blir! Nu börjas det i alla fall! Cred åt den som orkar läsa igenom allt!

Torsdag:
Vaknade, tog barnen till skolan, tog ut hundarna och väckte Nathan och satte mig sen på bussen till Bracknell. Wendys lilla rosa resväska och min stora handväska fyllda med kläder, Ipoden och min bok i högsta hugg och satte mig sen på tåget in mot London.
Anlände runt 12 tiden och messade pappa och de sa att de skulle möta mig under den stora klockan så tog mig ditåt. När jag såg dom kom jag på mig själv att jag inte kunde sluta le! Det är inte förens jag träffade min familj igen som jag insåg hur mycket jag har saknat dom. Melina och Billy var de första som såg mig och kom emot mig, notera att jag inte kände igen Billy eftersom han hade precis färgat håret och växt lite till så trodde det var nån främling som kom gående. Men det blev massa kramade och mamma skulle filma såklart. Jag blev faktiskt intervjuad en snabbis av BBC News, de ville veta swine flu som går just nu skulle ha nån påverkan på kommande resor och om jag var orolig för att bli smittad. Vi tog en sväng runt stan och letade upp en buss där vi kunde köpa biljetter till Madame Tussauds och London Eye eftersom det är billgare där än på plats. Blev sen tunnelbanan till Tussauds, fota och "träffa" kändisar, bli skrämda nere i spökhuset och massa annat skoj. Tyvärr var det ett par avdelningar som var avstängda under tiden vi var där så missade nog ett par kändisar men men, det får bli nästa gång! Det var inte så skoj heller precis innan vi skulle in där för de skulle gå igenom väskorna. Jag hade min handväska med min plånbok, en bok och choklad i typ och pappa hade en stor ryggsäck fullproppad med saker men han bara öppnade pappas ryggsäck, kollade lite snabbt och sen fick han gå förbi. "Kommer gå fort" tänkte jag men när han kom till min väska så öppnade han varenda fack, kollade igenom min plånbok OCH bok. Vad skulle jag gömma där i liksom? Likadant me mammas väska som har typ 10 fack så vi hann bli skitförbannade på snubben som kolla igenom våra grejer mycket nogrannt. Fick faktiskt med mig en liten röd badanka hem därifrån som var målad som en engelskbuss, till min lilla anksamling hemma i Sverige såklart! Innan vi drog till Ealing där vi bodde på ett B&B (som förövrigt var jätte mysigt, bodde hos två konstnärer så deras tavlor hängde över allt) så tog vi en fika och sen en snabbis in på Primark såklart där det shoppades lite innan det stängdes. Då sa mamma att det var inte så konstigt att jag handlade mycket därifrån eftersom de va så billigt, precis det jag menar! Vi gick till vårat lilla boende sen, satt och prata ett tag och la oss sen runt tio tiden. Då sa jag till Melina: Så här tidigt har du inte gått och lagt dig på ett bra tag va? Haha, vi e ett par nattugglor i min familj vi!

Fredag:
Blev väckta av mamma runt 8-tiden, vårat rum såg ut som ett bomb-nedslag. Så blir det när jag och Melina delar rum, Filippa sov med oss med såklart men hon är lite duktigare på att hålla reda på sina grejer än oss. Men det blev dusch och frukost och sen dra oss in mot London igen för att åka London Eye. Så vi ställde oss i kön me biljetterna, när vi kom fram fick vi höra att man skulle byta ut de biljetterna vi hade mot andra inne i byggnaden intill, så stå i ny kö, få andra biljetter och under den tiden hann kön till London Eye blivit jätte lång så ställa sig i kö igen och vänta. Men vi är ju rätt lättroade och sen hade vi ju en hel del att prata om eftersom vi inte setts på 4 månader. Väl framme i alla fall, upp och runt, fotade massor och vi hade rätt sån tur med vädret för det var inte allt för solig heller utan helt perfekt. Efter det blev det en sväng in på Movieum, rätt intressant egentligen men de va lite halvsegt sen fick man knappt fotografera nånstans men de struntade vi i ibland. Haha. Sen hade pappa hört talas om att det fanns nåt museum eller vad man ska kalla det med Guiness Worlds Rekord grejer i så vi sprang omkring lite överallt och letade tills jag sa: Men är det inte där inne då? Ripleys Belive it or not! Vi gick in och kollade där och visst hade jag rätt. Men oj så skojigt det var där inne! Massor av galna saker att titta på. Måste säga att hela min familj på sex personer vägde 20 kilo mindre än världens tyngsta människa som väger/vägde 486 kg eller vad det var. Massa annat skoj fanns det också som ni kan se på bilderna sen när jag fått ut dom. Efter det så var det tillbaka till Ealing som gällde och mer Primark shoppade. De kom hem med varsina stora kassar måste jag säga! Sen var det sova som gällde! Dödströtta efter en fullspäckad dag!

Lördag:
Uppe igen runt 8-tiden, dusch och frukost som dagen innan och sen in till London igen. Detta skulle vara våran shopping dag så försökte dra in så fort som möjligt så vi var inne när affärerna precis öppnade och de inte var så mycket folk där. Efter en timma ungefär var det fullsmockat på Primark men jag fick med mig två par skor, lite accessoarer, en ny scarf och lite nya underkläder. Kan inte ens räkna upp vad de andra fick med sig! Pappa och Billy var dock inte med utan de besökte ett fartyg som låg precis bredvid London Bridge, MS Belgrad om jag inte minns fel? Hur som helst gick vi tjejer vidare, hittade en snygg tröja och lack leggins från New Look, sen tog vi en fika på Starbucks såklart, vidare in på River Island där jag hittade massa snygga jeans leggins, har aldrig varit inne i affären innan men from nu ska jag alltid ta en titt där inne! Super snygga kläder! Sen skulle vi åka mot Bank för att möta upp pappa och Billy för de ville se London Brigde. Där hittade vi en rolig snubbe som var utklädd till.. ja vad ska man kalla det.. död? zombie? what ever.. och jobbade som inkastare till London Dungeon, nåt spökställe dära. Men han tyckte det var kul att vi var från Sverige så det blev allt en bild på oss med! Pappa och Billy hade hittat en marknad med i en gränd så vi gick där och smakade på ost, choklad, bröd och det som fanns att bjudas på! Sen blev det såklart Fish n' chips, riktigt gott var det och mätt blev man på det även fast jag och Filippa delade på en. Ja vad hände sen? Skulle ju gått och sett London Brigde men tänkte att eftersom vi skulle ta massa andra sevärdigheter på söndagen så lämnade vi bron till den dagen med. Så hemåt tog vi oss, åt italiensk mat på nån dålig resturant och gick hem hungriga och åt godis. Sen blev det sova!

Söndag:
Upp igen, frukost såklart och på med kläder och in till London igen. Idag bestämde vi oss för att se resten av London som vi inte hunnit med innan så det blev att gå runt en sväng på Oxford Street och Regent street, ganska lugnt eftersom att affärerna inte öppnar förens 12söndagarna. Gick en sväng runt Soho, Carnaby och hoppade sen på en turistbuss och fick guidad tur runt Londons alla hörn och gator. Hoppade av vid St. Pauls Cathedral och var inne där en liten stund, sen blev det lunch och hoppade sen på turistbussen igen. Vi åkte runt, runt, runt överallt och tänkte, men varför inte ta en runda till? Vi åker ju faktiskt gratis i 24 timmar, men när vi trodde att vi var klara med en runda visade det sig att vi inte ens var halvvägs så tredje gången vi passerade Hyde Park hoppade vi av och skulle gå igenom där lite. Gick igenomSpeakers corner där alla som har något att säga får ställa sig upp och uttrycka sina tankar. Jag blev förföljd av massa läskiga killar och gick och sa "hello beautiful" och tog tag i mig osv och jag är livrädd för sånt så sprang till mamma och pappa för att bli räddad från de läskiga typerna. Ja, efter att ha vandrat omkring tog vi en fika och pappa, Billy och Filippa åkte hem lite tidigare än mig, mamma och Melina för vi ville gå en stund till på gatorna innan de stängde alla affärer igen. Men vi tog oss hem så småning om och tog en sväng runt i Ealing och kollade lite där vad som fanns egentligen. Hittade en noodlebar där vi ville äta middag så ringde in resten av familjen och det blev sista middagen hela familjen samlad för ett par månader framöver i alla fall. Nudlar med seafood, hur gott är inte det?! :D Efter det så bar det hem till B&B igen. packa ihop väskorna så det var klart till dagen därpå och la oss sen utmattade efter dagen.

Måndag:
Mamma panik väckte oss vid 7 för hon upptäckte att flyget lyfte vid 11 och inte vid kvart över 1 som hon trott under hela tiden. Så stressa upp, packa det sista, äta frukost och sätta oss på tunnelbanan. Jag gick av typ tre stationen innan dom eftersom jag skulle vidare till Waterloo och sen till Bracknell så det blev att ta farväl på tunnelbanan.

Men har haft ett par underbara dagar med familjen. Saknar deras humor och mammas virrighet, Billys och Melinas smågräl, Filippas intelligens och pappas trygghet. Men snart är jag hemma igen och då är allt som vanligt igen! :D

Kommentarer

  • Sandra säger:

    svar: ajdå.. nej då var det ju inte så konstigt att han var ledsen. stackarn.



    allt bra med dig annars??

    2009-05-07 | 00:57:12
    Bloggadress: http://froggie.blogg.se/
  • MALIN - Amor Vincit Omnia säger:

    SV: aha okej, tråkigt att många var stängda :O

    2009-05-07 | 00:58:23
    Bloggadress: http://malinsundin.blogg.se/
  • Filippa säger:

    Haha... Det var ju ungefär så den semestern gick. Fullspäckat schema. Ingen vila ^^ Man sov verkligen gott den natten när man kom hem. Föresten så har vi sagt ja till lägenheten intill tågstation och vi flyttar dit 1 Juli om jag inte minns fel. Det var iaf veckan innan vi åker till Grekland. Kom föresten på att jag också blev fördröjd på Madame Toussade. Han hittade en linjal i min väska och kollade den två gånger. Ena kollade han bara snabbt och la tillbaka den. Sedan tog han upp den igen! Och kollade om den var vass. Jag menar... Vem skulle använda en linjal som ett mordvapen? o.O! Sedan var det ju den där killen vid bankstationen. Han stod ju precis bakom Melina som skrek till. Och det var roligt när han bara "Du kollade inte ens på mig". Och sedan så han skrek tjejigt när han hörde att vi var svenskor. Det var kul. Sedan var det ju personalen vid Belive it or Not. Hur de retade mamma. Haha. Det var kul. Vi höll ju på att skratta ihjäl oss verkligen!

    2009-05-07 | 08:16:08
  • Joz säger:

    åh härligt med london. hur länge har du varit där?

    2009-05-07 | 11:44:05
    Bloggadress: http://joz.blogg.se/
  • Sandra säger:

    sv: ja verkligen!

    2009-05-07 | 15:22:58
    Bloggadress: http://sandravanilj.blogg.se/
  • Alexandra säger:

    oj vilket långt inlägg:D



    jjaaa men det är bara träna på så kommer det lösa sig;)



    åh tack så mkt:) köpte dom på bianco

    2009-05-07 | 15:49:41
    Bloggadress: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
  • michaela säger:

    men fan vad kul ändå!:)

    2009-05-07 | 16:34:33
    Bloggadress: http://michaelagustavsson.blogg.se/
  • Ells säger:

    okej, bra! :) vad gör du idag då?

    2009-05-07 | 17:30:08
    Bloggadress: http://eljolilj.blogg.se/
  • Malin säger:

    Det låter ju som om du har haft några riktigt trevliga dar med din familj!

    och jag läste faktiskt hela inlägget =) hehe

    har ju brist på annat så...:P

    ha de bra denise!

    Puss & Kram / Malin

    2009-05-07 | 20:31:05

Kommentera inlägget här: