I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Anorexia

Kategori: Philosophical



Läste igenom The Sun imorse när jag åt frukost och blev riktigt förbannad när jag läste om en artikel som handlade om anorexiafall i England.

Sen förra året har anorexiafall på barn UNDER 8 år(!) ökat med 25 %, hur galet är inte det?
Man ska inte hålla på och tänka på sin vikt när man är 8 år eller yngre, man ska leva, leka och njuta av livet då. I
nte fixera sig på sitt utseende, det gör vi nog i resten av vårat liv sen i alla fall.
Att läsa om det och vad som verkligen pågår i dagens samhälle pga alla sjuka ideal gör mig ledsen och skitförbannad på samma gång.

Hur många tycker att anorekiter är snyggare än normala, hälsosamma kvinnor kan ju sträcka på ryggen och räcka upp en hand.

En dag ska jag göra allt i min makt för att sätta stopp på detta galna ideal, vet inte hur men jag ska minsann..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: