I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

090529 - Det gjorde inte saken bättre

Kategori: The Au-pair part of my life

Hejsan.

Är smått förbannad på Wendy just nu. Varför? Jo, det ska jag tala om.
Igår sa hon till mig (jag är 100 % säkert) att hon ändå var hemma imorgon och vakna tidigt så hon kunde ta hand om barnen, bra tänkte jag. Kanske jag kan sova lite och se om min mage fixar till sig.
Imorse när jag kom upp va de första hon sa: Jag måste prata med dig sen.
Eh, jaha tänkte jag och åt upp min frukost och väntade på att barnen skulle äta upp sin så jag och Wendy fick köket till oss själva.
Då frågar hon varför barnen väckte henne och inte mig, och jag svarade " för du sa att du skulle vara hemma och vakna tidigt?" varpå hon säger "nej, jag sa att du får ta hand om barnen mendans jag får sovmorgon."
Aja, såg ingen anledning till att börja käfta emot för det gör ändå bara saken värre men hon fortsätter och klagar på att hon tycker inte att jag städar tillräckligt mycket och är med barnen mer än hon tycker jag ska vara. Hon säger att varje dag hon kommer hem ser hon mig sitta i soffan bredvid Aidan och läsa medans han kollar på tv och att jag bara slappar hela dagen.
Ursäkta? Det har inte slagit henne att jag kanske precis 5 minuter innan hon kom hem satte mig ner efter att ha städat, dammsugit, tvätta, strykit, dammat hela dagen?
Men jag sa till henne att om hon kunde kunde hon få göra en lista på saker som hon tycker jag ska göra, då svarar hon; du borde själv se det.
Men ärligt talat, jag kan inte se det? Vad är det som hon stör sig på så mycket som jag inte gör? Jag gör allting som står ska göras på listan, om det är nåt mer får hon ju säga till. Men nej, de ska jag minsann lista ut själv.

Och som grädde på mosen är min mage inte de minsta bättre...

Kommentarer

  • Renée säger:

    klappa på axeln :)

    2009-05-29 | 14:40:36
    Bloggadress: http://reneesmedhult.blogg.se/
  • Nikolina säger:

    heej! tack sötis :D det är prima här, själv?

    2009-05-29 | 15:43:18
    Bloggadress: http://mjaubaby.blogg.se/
  • [lisa bjernhagen] säger:

    hey sweet :) hoppas du sett att jag bytt blogg! puss <3

    2009-05-29 | 15:58:09
    Bloggadress: http://anewkindofmetal.blogg.se/
  • Fanny säger:

    jo preis vi retar grabbarn för att de ä töntigare....synd att de inte fattat än att de är de svagre könet. men genetisk/biologiskt så är ju kvinnan starkare. män får lätar genetiskt betingade sjukdomar o dör tidigare...så vi ä ju tåligare på så vis=)

    2009-05-29 | 16:06:55
    Bloggadress: http://banny87.blogg.se/
  • Amanda säger:

    Fan vad jobbigt... Är hon jobbig den där Wendy? Kan inte vara kul att börja bråka med dom man bor hos sådär

    2009-05-29 | 17:43:13
    Bloggadress: http://attentionwhore.blogg.se/
  • Bella säger:

    vad roligt att leka med barn. Är du barnvakt? :D

    2009-05-29 | 17:52:39
    Bloggadress: http://bellablogg.se

Kommentera inlägget här: