I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Chilli chilli!

Kategori: The Au-pair part of my life

Har varit med Sabrina och hennes kompis Marie hela dagen.
Åkte först in till Bracknell, Sabrina skulle handla lite kläder så var med som lite moraliskt stöd och gick och spanade lite själv för den delen. Men ska hålla hårt i pengarna nu så jag kan spendera när Schnitzel och Henrike kommer hit! :D

Träffade där Marie och hennes syster så följde med dom när de uträttade ärenden och skulle köpa peruker inne i en hårbutik. Den var ungefär som Taj Mahal i Sthlm men vad kul vi hade där inne iaf! Vi testade allihopa en massa olika peruker, kanske ska ta och färga mitt hår mörkt för såg väldigt bra ut i peruken som hade mörkbrunt hår, lite små vågigt och lugg måste jag säga :)

Sen åkte vi hem till Marie där det bjöds på mat och massor av gott skratt. Fick med mig en parfym hem som Marie inte använde, underbart doftar den iaf! :) Till middag så fick vi Afrikans mat, ris och nån slags köttgryta med massor av grönsaker i och kan lugnt säga att den var spicy!
Helt plötsligt kände jag att det blev fruktansvärt varmt, det brändes liksom i hela halsen, tungan, ögonen vattnades och insåg då att jag satt och tugga på en chilli! Oj vad alla skrattade och min stackars mun och hals fick sig en riktig chock! Så proppade in massor med ris i munnen och drack litervis med vatten för att få det att lugna ner sig! Haha, fy tusan! Ja nu vet jag varför de kommer rök ur öronen på tecknade figurer när de ätit chilli, kändes nästan som om de pyste ur mina med!

Maries systers barn var även där, Maeva och Joe, och precis när jag kom innanför dörren så var jag med och lekte kurragömma,utan att jag ens själv visste om det. Ja, jag är väl rätt populär hos småbarn antar jag :)

Men jätte härliga människor var det iaf!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: