I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Min prins

Kategori: Philosophical



Här här ni honom. Min enda kärlek och bästa vän, Hades.

Vi köpte honom och Ikaros (den bruna hästen på bilden) när vi flyttade från Stockholm till Askersund och de va bara 3 respektive 4 år gamla. Det innebär alltså att jag och min syster som var 12 och 10 år gamla fick börja rida in dom och trots att jag ridit sen jag varit 6 år är det mycket mycket mera jobb med en egen häst, speciellt när de är så unga och oerfarna.

Men trots framgång och motgång lyckades vi, Hades är dock fortfarande rädd för hästtransporter och sätta på sig sadeln men annars går allt fint.

Nu är Hades 8 år och Ikaros är 9 år, hästar i sina bästa år och fulla med liv och överraskningar.

Hur som helst så kan jag knappt förlåta mig själv över att jag inte har någon tid till Hades. Skolan tar alldeles för mycket tid och jag kan erkänna att jag har tappat intresset lite men jag skulle aldrig drömma om att sälja honom. Han är min man, min lilla bebis som älskar mig för den jag är, vad jag än gör, vad jag än säger, hur jag än klär mig. Han finns där när jag behöver tröst, klagar aldrig på mig. Alla borde ha en sån vän som Hades, han är verkligen oslagbar!

Nu så har de äntligen kommit hem till oss igen efter att ha varit hos fodervärdar i ett år. Tyvärr måste vi leta efter en ny fordervärd familj eftersom ingen av oss har tid och vi bor inne i lägenheten i stan för det mesta. Det skulle vara mycket lättare om vi hade dom i ett stall inne i stan men så är det inte i det här läget.

Så nu ska jag bara njuta av tiden jag får spendera med honom nu medans han är hemma.
Min älskade lilla pålle :)

Kommentarer

  • Angelica säger:

    Gud vilken fin bild! :D



    S: Jamen det är klart. Skulle inte heller vilja sitta vid datorn hur mycket som helst egentligen, men har inte haft så mycket att göra senaste tiden så. Men det är tur att någon lever sig in i sommarlovet!

    Det låter nice det. Jag tror att det håller och blir bra faktiskt.



    Och jag skickar min idé om hur jag vill ha en header sen. Du är alltid så underbar och gullig som vill hjälpa mig !



    Ha världens bästa sommar nu ! :)

    Puss

    2009-06-29 | 17:16:01
    Bloggadress: http://blondiecake.blogg.se/
  • Sandra säger:

    åhh vilken fin bild :) och hästar är det bästa, iaf när man verkligen har sin egen. det blir ett grymt band.



    svar: tack så mycket.



    ja canon brukar ta bra bilder.. :)



    Jaså? Hihi. ;Men det är skönt när man kan jobba av skulderna. Och hellre till sin mamma då.

    2009-06-29 | 17:25:29
    Bloggadress: http://froggie.blogg.se/
  • Anonym säger:

    tack :) åh det låter toppen:) härlig bild:) jag har övningskört, hur mår du idag då? kram

    2009-06-30 | 17:13:19
    Bloggadress: http://coconutkiller.webblogg.se/
  • Fanny säger:

    aå nu regnar de, åd kan man blogga=) fast rätt skönt att ha en en helt data fri vecka!

    2009-07-06 | 23:38:46
    Bloggadress: http://banny87.blogg.se/
  • s a r a säger:

    Haha vad snygg han var ;P!

    2009-07-08 | 18:34:39
    Bloggadress: http://sariiiih.blogg.se/
  • Daniela säger:

    haha okej :D tack ändå! de första dagarna ville jag verkligen hem, men det blev bättre med tiden! antar att det är så det funkar. nu är jag hemma iaf och stortrivs och uppskattar varenda ögonblick ;D haha eller något. hur är det med dig? :)

    2009-07-14 | 09:21:40
    Bloggadress: http://krooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: