I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Weekend off

Kategori: The Au-pair part of my life

Har även denna helgen off så jag och Sabrina ska KANSKE in till London. Men fy fan vad kallt det är! Får väl klä på mig lite extra antar jag.
Allt har gått bra men igår så var det hus-i-helvete då dottern (kan inte skriva hennes namn just nu för hon står bredvid mig) muppade sig om och om igen och hon skulle ligga i sin säng och kolla på tv egentligen. Reglerna är så att de får två varningar och sen stängs tv;n av. Och inte ska jag vara sämre än att följa de reglerna (är dock lite för snäll mot dom ibland tycker Wendy) men efter ett tag så fick hon mig grymt irriterad så jag stände av tv;n. Då började Shannon (hon gick nyss) stor-tjuta för hon ville se slutet på sin serie eftersom de va sista delen. Men jag sa att det var hennes eget fel att hon inte fick kolla och att hon visste om de men då skulle hon minsann ringa sin mamma. Sagt och gjort och hon blev dubbelt så mycket utskälld av henne, dels pga hon blev störd på jobbet, dels för hon vet att jag hade rätt och inte Shannon (som har hållit på så här de närmaste tre dagarna). Så Shannon var ännu argare och ledsnare när hon slutat prata me sin mamma och satte sig i sängen och skrek och grät och höll på. Jag gick ner och fortsatte kolla på tv. Två minuter senare ropade Shan upp mig och sa: Nu när vi alla lugnat ner oss.. Kan du sätta på tv;n? Och jag sa ; Nej. Varpå hon börjar skrika igen. Stackars Aidan fick lägga sig i mitt rum tills Shannon somnat innan jag bar in honom dit igen.
Men idag är vi bästa vänner igen. Barn är rätt roliga ibland ;)

Har tagit lite bilder på huset oså som jag tänker fixa ut på ett eller annat sätt. Men som sagt är internet SJUKLIGT långsamt. Men om vi ska in till London imrn ska jag kolla upp ett mobilt-bredband.. Så dyrt tror jag inte det kan vara. Får se.

Puss godnatt!
Och vem är de som ringer hela tiden?!

Kommentarer

  • Filippa säger:

    Det är rätt Denise! Visa vem som bestämmer!!!

    2009-01-24 | 15:33:13
    Bloggadress: http://msfilippa.blogg.se/
  • Thomai säger:

    Tur att Aidan har dej.supernanny

    2009-01-24 | 22:32:23

Kommentera inlägget här: