I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

090225

Kategori: The Au-pair part of my life

Hoppsan där, har visst inte bloggat något på hela dagen, och jag som brukar vara så duktig på att uppdatera!

Dagen har väl varit som de flesta, vakna, ge barnen deras the, klä på sig, klä på barn, frukost, skola, hem & städa, hämta Aidan, lunch, leka, hämta Shannon, leka och sen kom Wendy hem och tog över.

Haha jo förresten. Shannon skulle ha skol-lunch idag (har annars sin lunch-box eftersom de måste betala för maten i skolan) och Wendy skulle ha gett henne pengar igår till dagens lunch men hade glömt det, vilket inte jag visste om. Så 5 minuter innan vi ska gå frågar jag Shannon:
Jag: Har du pengarna till lunchen nu?
Shannon: Nej
Jag: Nehe, vad har du gjort av dom då?
Shannon: Jag vet inte var de är nånstans

Så vi försökte få tag i Wendy som inte svarade och det slutade med att jag sa att hon fick ta sina egna pengar och hennes mamma skulle betala henne sen när hon kom men, varpå Shannon börjar stortjuta för hon ville inte ta sina egna pengar. Då kommer Aidan snäll som han är och säger att hon kan få låna hans pengar. De slutade med att hon fick pengar av mig och gick och tjurade. Fast jag fick minsann puss och kram innan hon gick in i skolan. :)

Ja, vad har mer hänt idag? Aidan cyklade till skolan när vi hämtade Shannon, eftersom vädret är så bra här kan vi nu cykla ;) Hm.. Ja Wendy trampa snett me sin fot så nu är den ännu mera svullen än innan.. Ja, Aidan hade sönder en av sina låneböcker idag med så den ska betalas imorgon..

Mer var det nog inte. Kollade precis på Waterloo Road, och nu ska jag krypa ner i sängen för att kolla på Andra Avenyn sen ska det sovas!

Nattinatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: