I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Plåster sen är allt bra igen.

Kategori: The Au-pair part of my life

Imorse var vi alla glada och trevliga för jag tror jag äntligen fått i småbarnen att säga "thank you" och "please". Wendy var i chock igår iaf när vi satt vid matbordet.
Aidan: Denise, can you give me a tissue please?
Jag: Sure, here you go
Aidan: Thank you
Wendy kollade stor-ögt på honom och jag bara log, haha. :p

Men vi kom i väg till skolan, lämnade Shannon och gick me Aidan till nersery för att vänta på att de skulle öppna där. Jag brukar ha super koll på honom så han inte ramlar (han e rätt duktig på att snubbla på sig själv) och för att han har ett stort behov av att fråga "får man göra de? får jag gå dit? får han verkligen säga så`?" så alltid bäst att hålla ett öga på honom. Men såklart när jag vände mig om för att lille Leo ville säga någonting så kommer Aidan springandes med tårar i ögonen och håller sig för huvudet. Lyfter upp honom och frågar: "Slog någon dig på huvet? Nej. Slog du i huvudet nånstans? Nej. Kan du visa mig var du har ont? Nej.. Okej.. hhmm.. Ramlade du? Ja. Ahh.. skrapa du knät? aahh.
Vi tog en titt iaf , de va lite lite uppsskrapat men nog gjorde de lika ont för det för om och om igen sa han - aj aj aj aj.. Men kom tillslut överens med honom att vi går in och pratar me Miss Keen och får ett plåster. Sagt och gjort sen var allt bra igen.. :p

Ska alldeles strax iväg och hämta lill killen igen, lovade att sätta på ett finare plåster sen när vi kom hem. Om han kommer ihåg de vill säga! :p Måste även tillägga att det är strålande väder idag så efter lunchen ska vi minsann ut i solen och leka! :D

Puss puss

Kommentarer

  • Jessie<3 säger:

    Sv: Jasså, va kul! Hur kommer det sig att du är så duktig på engelska då? =P Kram!

    2009-04-01 | 18:23:01
    Bloggadress: http://shareyourreality.blogg.se/
  • Sara säger:

    vad gulligt med småbarn :)



    (svar)aa det kan jag tänka mig :)

    2009-04-01 | 21:47:31
    Bloggadress: http://sariiiih.blogg.se/

Kommentera inlägget här: