I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

090428

Kategori: The Au-pair part of my life

God eftermiddag!

Idag har jag haft fullt upp fram tills nu, fick resten av dagen ledig eftersom Wendy endå är hemma.
Aidan väckte mig halv 7 och ville ha thé men de fick han inte så han fick vänta tills kl. 7 som Shannon så duktigt för nu för tiden. Gick ner och gjorde deras thé, grisade själv lite i sängen en kvart, klädde på mig, klädde på barnen, borsta tänder.. ja ni har hört den ramsan ett par gånger nu.
Runt 8-tiden kom Daniel och hans boss hit för en kopp kaffe och de e ganska duktiga på att vara högljudda så Wendy vaknade och trodde att vi hade fest, men så var ju inte fallet den här gången ;) . Gav Aidan sin medicin, ja han har åkt på en riktig hemsk förkylning och hostar och har sig hela tiden så han får hostmedicin fyra gånger om dagen, fast det är minsann ingen äcklig medicin som vi har hemma utan med svartvinbärssmak, hur gott låter inte det då? :)
När jag kom hem efter att lämnat småbarnen i skolan så tog jag ut hundarna 10 minuter, dammsög sen hela nedervåningen och vårstädade köket, eller så mycket jag hann med iaf. Så det blev till att skura golv och torka av alla luckor osv överallt. Hann med ena badrummet med sen hämtning av Aidan och lunch. Slängde in en tvätt med, tog ut hundarna med Aidan och vi gick och lekte lite med dom inne i skogen och kastade pinnar och nu sitter jag hära igen.

Ska försöka krångla vidare med min Ipod och portabla hårddisk, tror jag behöver en ny kabel för den glappar och då vill inte datorn acceptera den.. typiskt..

Ha de så bra! Puss

Och förresten, min familj kommer till London imorgon men jag får inte träffa dom förens torsdags eftermiddag, men det ska bli kul i alla fall! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: