I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Frankrike?

Kategori:



Våran franskalärare Lovisa kom med ett papper idag på Franskan som hon gick igenom. Det handlade om ungdomar som åkt till Frankrike ett år och pluggat där på internat. Hon sa att man kommer läsa en liknande linje som man får göra i Sverige, bo på internat på vardagarna och i en fransk värdfamilj på helgerna.
Jag har funderat på att jobba som Au Pair i Frankrike sen efter skolan eftersom jag tycker det känns onödigt att läsa franska i 6 år och sen inte ens kunna prata någonlunda flytande. Så nu kom världens chans för mig! Hur bra skulle inte det vara att gå sista året i gymnasiet i en fransk skola?Man lär sig så otroligt mycket snabbare när man bor i landet med och pluggar på franska. Sen att man går på internat gör nog saken bättre med me tanke på att det är strängare och msan gör det man ska göra och slappar inte bara. Även om min franska är rätt så rostig så ska jag skicka in en ansökan och om jag kommer jag att plugga franska som satan! Vill verkligen det här, en riktigt bra chans att skaffa nya kontakter och förbättra språket något enormt. Mamma stöttar mig till fullo och hon vet ju redan att jag sen ska flytta utomlands och jobba och plugga så fort jag gått ut skolan, de här är ju en guldbiljett för mig då!

Men vi får se, ska överväga lite till men är super pepp på det hära. Ska prata lite med Lovisa med så får vi se vad hon säger. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: