I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Nightdive in the fullmoon

Kategori: Diving Dreams

Gårdagen bjöd på tre dyk under vackra omständigheter.
Solen lös hela dagen på oss, synligheten i vattnet vad uppemot 20 meter och alla möjliga små filurer var ute och simmande runt för vår beskådning.
 
Eftersom vi har en kille som gör sin Advanced Open Water för tillfället så stod nattdyk på schemat. Jag skrev upp mig direkt och lyckades få med mig en kund också.
Vi hoppade på båten lagom till solnedgången som vi hade perfekt utsikt till mitt ute i vattnet. Så fort solen gått ner kastade vi oss i vattnet för att se vad detta dyk hade att erbjuda, måste även tillägga att det var första gången jag ledde ett nattdyk. Aningen svårare att nagivera när man inte kan se annat än dit ficklampan pekar, men allting gick perfekt. Vid ett tillfälle satte vi oss ner i sanden för att sätta våra ficklampor mot bröstet och leka med de lysande planktonen som var omkring oss, dock eftersom det är fullmåne för tillfället så lyste den upp havet så pass bra att vi inte såg så mycket av plaktonen med vi kunde dyka utan ficklampor i endast månljuset. Det är precis lika underbart som det låter!
 
Upp på land igen drog vi iväg till piren för att vinka av F som skulle hem till Singapore, mer energi och glädje än vad hon sprider har jag aldrig känt förut, längtar tills hon kommer tillbaka! 
 
Kvällen av slutades hemma hos D och J som allting med långa diskussioner om regnet, J nya kamera och hur pommes frittes ska va för att smaka bäst. Livsviktiga saker helt enkelt.
 
Idag så har både jag och D tagit en dag ledigt så när som helst ska vi mötas upp för att spendera resten av dagen i en varsin hängmatta och film efter film. Inga måsten, bara leva och njuta, precis som de ska vara. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: