I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Bröder, kamera och konflikter

Kategori: Diving Dreams

I skrivande stund sitter jag modell och försökskanin till min vän J som skaffat sig en riktigt kickass-kamera som ska tas med under vatten så fort han fått sitt housing och tagit sin kurs i hur man filmar på rätt sätt under vatten och hur man sen redigerar materialet.
 
Saken är den att hans bror D, som är minst lika passionerad över fotografi som J är för videografi, kan inte vänta med att lägga vantarna på kameran. Vilket han till dels gör helt rätt i eftersom han är den personen som vet hur kameran fungerar och han hållt på med detta under en längre tid.
 
Så med en kamera stor som ett hus ca 40 cm ifrån mig, två bröder som argumenterar om hur de bästa inställningarna för stundande ögonblick är och Pink Floyd spelandes i bakgrunden kan jag inte annat än le.
 
Sa jag förresten att dessa diskussioner är i majoritet på franska, så min förståelse för vad som pågår i samtalet är väldigt begränsat.
 
Fuktigheten ligger över oss, en svag bris letar sig in genom fönstret och stjärnorna lyser upp den mörka natten. Utanför dörren så ligger tre stycken gatuhundar och vakar över oss, vi är placerade på golvet, grabbarna med en varsin spliff och kreativiteten flödar. Imorgon väntas dykning ute på ett av mina favoritställen, mitt ut i den Thailänska golfen mellan Koh Tao och Koh Pha Nang. 
 
Det är inte att jag vill "rubb this is everyones face", tvärtom. Jag vill bara förklara för er hur lycklig jag känner mig. Det finns inga bekymmer, bara de vi uppfinner i våra huvuden. Njur folket, bara njut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: