I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

About time

Kategori: Diving Dreams

Äntligen kommer det tillfället då jag kan ladda upp bilder, vara mer frekvent på uppdateringsfronten både för mina nära och kära, och för mig själv för dokumentering.
 
Efter att min mamma skickat min efterlängtade dator över halva världen, anlänt, blivit iväg skickad till Bangkok för reparation, beställt delar från Singapore och blivit ihopsatt så är den nu framför mig, utanför dykshoppen där jag jobbar, fullt fungerande.
 
Bilder från min hittills 10 månaders resa kommer att poppa upp här på internet när ni minst anar det, album på fb är påväg men det krävs lite organisering först.
 
För att bara kvickt uppdatera er om hur situationen är här på Koh Tao just nu kan jag meddela att lågsäsongen knappar in på oss sakta med säkert. Det blir mindre och mindre att göra för varje dag men det finns ingenting som kan ta mitt fridfulla sinne iväg från mig.
 
Människorna som omger mig erbjuder så mycket värme och skratt dagarna i ända, även när solen gömmer sig bakom molnen som denna morgon. Havet är fortfarande böljande blått och dyknerverna inom mig rycker och håller mig på topp hela tiden, redo för nya äventyr.
 
Det som är bra med att det är lågsäsong, är att jag och mina kollegor kan åka ut på upptäcksfärd. Det vill säga att vi tar båten och hoppar i lite varsomhelst i vattnet för att hitta nya dykplatser att leka på. Där det för det mesta är orört och välbevarat. Min passion för det marina livet växer varenda dag, jag vill vara en del av processen som pågår för att försöka ändra folks tankesätt när det kommer till vår natur, vårt hav, vår planet. 
 
Vi är bara lånare, en kort period här och vi borde göra det bästa av situationen, njuta och uppskatta vad moder natur erbjuder oss.
 
Shanti shanti, ta hand om er! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: