I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Vänner är familj

Kategori: Philosophical

Har i tidigare inlägg någonstans skrivit att jag delar upp mina vänner i kategorier, det finns vissa vänner som jag prioriterar framför andra. Kunde inte riktigt skriva ut hur jag menade med kategorier och har funderat ett tag på det tills jag läste det här i min bok The Take av Martina Cole. Jag citerar;

"Glenford had few real friends. Like his father before him, he was fussy about who called him by that name,to him friends was people you trusted as much as your family. In this case more than your family. Jimmy was a real friend. Freddie, on the other hand, was just treated like one. It was a subtle difference, but there all the same."

Kan inte påstå att allt det där stämmer in direkt, men de var delen där det står "friends was people you trusted as much as your family" som fick mig att tänka till. Måste säga att det stämmer rätt bra.
De vännerna som är mina närmsta, skulle jag kunna göra allt för, lägga mitt liv i deras händer och helt blint förlita mig på. För de är som en andra familj. Sen har jag de vänner som jag tycker om och trivs att umgås med men inte litar till hundratio procent på.

Ja nån kanske förstod vad jag menade i alla fall, haha.
Förövrig är det en sjukt bra bok! Heja Martina Cole!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: