I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

I det söta Vietnam

Kategori: The five month trip



Nästa stopp på resan var ett par dagar i Vietnam innan Lenny skulle på sitt flyg hem till Sverige.

Två dagar spenderades i ho chi minh city och jag måste säga att jag imponerad av staden. Jag har verkligen inte varit mycket för storstäder hittills eftersom det oftast är så kaotiskt men HCMC är en annan historia.

Vi bodde på ett rätt turistigt ställe där gatumatståden erövrade gatorna varenda kväll och atmosfären var härlig. Folk var glada, alla vietnameser log mer eller mindre hela tiden och försökte prata med oss trotts att de inte kunde ett enda ord på engelska, charmiga små människor!

Vi träffade på många svenskar, känns som om hela Sverige är ute på resande fot i dessa tider. När andra nationaliteter frågor mig hur många som bor i Sverige och jag svarar 9 miljoner så gapar de oftast med munnen och frågar förundrat; är det är några människor kvar i Sverige för tillfället? Jag träffar svenskar över allt! Ja, jag antar att vi är flitiga backpackers.

Hur som helst så åkte vi över till en ö som heter Phu Quoc där vi tänkte spendera Lennys sista dagar i solen. Och så blev det. När vi inte låg i solen eller åt massor av god mat så umgicks vi med ett gäng vi träffat som bestod av tre engelsmän, en tjej från Tjeckien och en tjej från Belgien. Tillsammans var vi oslagbara!

Det blev en hel del moppeturer runt ön i röd/orange underlag så våra kroppar, kläder och ögonfransar hade en härlig färg på sig efteråt.

Sista moppeturen vi var ute på fick jag och Lenny punka fyra gånger i rad. Tillslut gav vi upp och bör ut däcket, vilket tog sin lilla tid. Hann inte se så mycket på den turen dock eftersom all tid gick åt att laga det där däcket!

Dagen innan flygen för oss skulle gå så återvände vi till HCMC, struntade i att checka in på hostel eftersom vi ändå skulle till flyget kl 3 den natten. Placerade oss på en pub där det blev ett par öl och kortspel tillsammans med två, hör och häpna, svenska killar.

De lyckades dra med oss ut på nattklubb där ölen var tredubbla priset men tur att jag och Lenny är så söta och att en snubbe vi träffa var lite förtjust i ens svenska killen så hade vi gratis drinkar serverade hela natten.

Fick sova på flygplatsen sen, vilket har hänt ett x antal gånger tidigare, för att sen ta mitt flyg till Thailand och påbörja mitt resande på egen hand!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: