I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

En passion för livet

Kategori: The five month trip


Vi har nu befunnit oss på Perhentian Island i 4 väldigt intensiva dagar.

Efter storstadslivet i Kuala Lumpur, där vi även mötte upp vår älskade Lenny, så kände vi att vi behövde lite sol och bad istället för den kvava luften som huvudstaden bjöd på.

Jag signade upp mig för en open dive dykarkurs varav hela första dagen gick åt pluggande. Jag ska verkligen inte tillbaka till studier på de närmaste åren känner jag.
En hel bok på närmare 400 sidor med ca 50 quiz var vi tvungna att dra igenom för att sen avsluta kvällen med en resuméquiz följt av final exam. Blev godkänd med bra marginal, 47/50 möjliga, tre slarvfel vilket är sjukt irriterande.

Sen började det roliga, ut i vattnet. Det är exakt lika kul som jag förväntat mig och aningen svårt i början men man kom snabbt in i det och jag har verkligen haft superkul! Vill bara ut igen!

Vattnet är kristallklart och turkost, fiskarna är oändligt många och i tredubbelt så många färger. Korallerna lyser upp reven och allt är helt underbart. Vi gled omkring och kollade på allt som rörde sig, övade på massor av olika skills, skojade runt och njöt av att kunna andas under vattnet helt utan problem.

Nu har vi verkligen fått upp ögonen för dykning så fortast möjligt så kommer jag att befinna mig under ytan igen, har en känsla av att mer än halva budgeten kommer försvinna på det här, men det gör inte mig något!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: