I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Fyra dagar ur vattnet

Kategori: Diving Dreams

Först och främst vill jag bara tacka min familj, vilket jag glömde i inlägget tidigare.

Jag vill tacka er för allt ni har lärt mig, för att ni alltid har ställt upp för mig. Tack för att håller mig om ryggen, lyfter mig när jag har det tungt. Tack för att ni har stöttat mig i de valen jag gjort i mitt liv. Som att hoppa av gymnasiet för att flytta till England, kommit med råd och förslag. Tack för att jag vet att jag alltid kommer att kunna ringa er och prata med er, vad som än har hänt så kommer jag att kunna vända mig till er.
Och allra mest, tack för att ni gav mig en extra push när jag skulle bestämma mig om jag skulle stanna i Thailand eller inte. Vem vet, utan ert stöd, kanske jag inte hade varit här just nu och varit lyckligare och mer avslappnad än någonsin!
Så tack, tack, tack, tusen tusen tack för att ni finns och för att jag är del i den bästa familjen som finns!


Livet leker på Koh Tao. Jag har fullt upp med min utbildning, är precis klar med all teori (som jag klarade galant, tom fysiken, vem hade trott det?!) och nybörjare det bara att dyka, dyka och dyka så mycket som möjligt!

Dock har jag blivit tvungen att ta en liten break i dykandet då mitt öra kände för en paus. Aldrig i mitt liv har jag haft problem med öronen men nog sjutton ska jag åka på en infektion här och nu, mitt under utbildningen.

Men som min diving buddy och vän Chloé här säger; you need to taste the vinegar to get the honey, or I think it goes something like that...

Högsäsongen börjar dra igång och mycket kunder strömmar in. Förra veckan var jag med och assisterade den mest underbara svenska familjen (efter min egen såklart) när två flickor och deras pappa skulle lära sig dyka. Fick i princip översätta hela kursen till svenska för att flickorna skulle förstå vad som försiggick. Väldigt bra för mig som fick öva lite extra och fräscha upp mina open water kunskaper.

För tillfället så sitter jag och ägaren för dykcentret och dricker kaffe och pratar ihop oss om idéer och nytt till stället.

Innan jag glömmer säga det, idag blev jag erbjuden tjänsten som dive master för centret. Så nu är det officiellt! Så fort jag är klar med kursen börjar jag jobbs heltid som dive master på KoTao Dive Resort! Lyckan är gjord!!

Men åter till lite brainstorming med Mee!

Shanti shanti och kärlek mina underbara medmänniskor! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: