I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Trettiotre miljoner

Kategori: The five month trip

Ja, så många gudar finns det här i Indien. Nog för att jag visste att det fanns många men såååå många! 33 miljoner. Fundera vem som har räknat ihop det egentligen.

När jag hör att det finns så många gudar här är det enda jag får upp i huvudet, tempel. Tempel hit och tempel dit, ett heligt träd, heliga kor, råttor, apor, lite blommor här, några rökelser där.

Indierna är väldigt stolta över sina tempel och det kan jag absolut förstå. De är helt otroliga, mycket färger och glitter, vacker arkitektur, absolut. De är helt underbara och en stor del av kulturen här. Men när man som i mitt fall är turist och helt otroende i allt som har med gudar att göra räcker med det att se kanske tre eller fyra tempel, t.o.m upp till tio stycken men sen är det nog. Det är väl det jag har hunnit tröttna på under de här få dagarna. ALLA DESSA TEMPEL! Så jag har helt enkelt fått min livsdos av tempel, för er som inte förstått. Och av fort också.

Men annars så gillar jag Indien, vi kommer ganska bra överens :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: