I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Liten värld

Kategori: The five month trip


Under hela vår resa så har vi träffar kanske tre svenskar sammanlagt vilket är en skön omväxling men vi trodde det skulle vara fler ute och resa i Indien än oss. Många gånger har vi sagt att det skulle vara helt sjukt om man stötte på något som man kände sen tidigare i Oslo/Örebro här på andra sidan världen.

Vi stack inte över några berg i Palolem däremot fick vi tre nya grannar på hotellet, svenskar som vi börja snacka lite med. Tyckte jag kände igen killen men var inte helt säker tills han nämnde något om sitt jobb, varpå jag fråga om han kände Lalish och trofan de är Alfredo som bor ihop med L.

Hur extremt liten är i världen att när vi, just nu är från samma stad är i Indien helt samtidigt och hamnar på samma lilla strandhotell bland detta oändliga urval av huts och lägenheter! Tre nya vänner har vi nu fått, en lite känd sen tidigare men senare under dagen (12 feb) så ska vi iväg till Hampi tillsammans, förutom Alfredo då som ska till Thailand.

Vid detta ögonblick har jag nog slagit rekord på att gå upp i tid.
Jag kunde knappt sova i natt eftersom det var alldeles för varmt och Terese vill inte ha påföljden för då fryser hon. Mitt i natten gav jag upp, drog igång fläkten och somnade. Vaknade kanske två timmar senare av att Terese stängde av den och sen dess har jag legat vaken. Vet inte vilken tid det var men jag vet att efter en evighet tog jag mig upp och sitter just nu i restaurangen och dricker frappe och tittar på alla hurtbullar som joggar på stranden. Ganska fridfullt trots allt :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: