I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Bloggtorka - but I'm back

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Hejhopp.
 
Vet inte riktigt vad jag ska skylla denna torka på. Kanske på att mitt liv är rätt ointressant just nu (ätasovajobba) eller att jag bara blivit lat?
Vissa dagar så kan jag faktiskt känna hur det rycker i fingrarna och jag kommer på en miljon saker att berätta, dokumentera och minnas, men sen försvinner de ju så fort jag kommit hem innanför dörren och upptäckt att det kanske fanns lite viktigare saker här i livet. Som vilken middag jag ska äta ikväll till exempel.
Jag har blivit extremt bortskämd med god mat sedan jag började jobba på restaurangen, jamen visst, inga fler tidiga mornar på cafét för min del, även om jag verkligen saknar en dubbel espresso på morgonen, laga svanar i latten eller bara vara allmänt töntig tillsammans med mitt underbara gäng på UB.
 
Nu har jag bott här i Oslo i exakt 1 år, 4 månader och 6 dagar. Känns som om jag är född här men endå som om jag kom hit igår, konstig känsla. Trivs som fisken i vattnet, trots att livet är rätt ointressant. Bara ibland. Jag är rätt intressant egentligen. Enligt mig själv. Ja. 
 
Det börjar dra ihop sig inför min och Terese Asienresa nu. 2 januari sticker vi och kommer aldrig tillbaka! (jo, men om minst 6 månader iaf) Så därför, damer, herrar och barn, måste jag återigen komma igång med bloggandet för att uppdatera er alla vad som egentligen sker därborta på andra sidan jordklotet. Och för att jag ska slippa minnas varenda sekund av 6 månaders backpackande som jag sen måste rabbla upp en miljon gånger för de som vill veta vad som hänt, känns så mycket enklare att hänvisa till en blogg då. Gosh I'm lazy! 
 
Javel. Trevligt att efter ett par månaders uppehåll kanske komma igång med det här igen. Men nu åter till viktigare saker, typ, ordna visum till Indien, shopping av backpackingryggsäck och betala hyra. Trevliga saker.
 
With love, Denise

Kommentarer

  • Thomai säger:

    Härligt att du e på gång <3

    2012-11-06 | 22:50:52

Kommentera inlägget här: