I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Långalånga vecka

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Ännu en händelserik vecka har nått sin ände.
Jobb nästan alla dagar i veckan har gjort att jag hållt mig igång 24/7 känns det som. Vi har hunnit fira Kajsa, haft kul på jobbet, tagit en (okej, fyra) afterwork-öl tillsammans med finfina arbetskamrater etc etc.

Utöver det så har det hänt en massa knasiga och obehagliga saker på jobbet. Förmodligen så är det någon snattarliga igång hos oss. Hela veckan är det någon som blivit av med något. I måndags var det en kille som blev av med sin mac dator, tisdags var det en tjej som blev av med sin väska. På onsdagen försvann tre väskor, torsdagen en plånbok och så har det varit nu i helgen med. Så sjukt tragiskt verkligen, inte trodde man att det skulle vara så här i Norge heller?

Sen så är det en väldigt skummel man som kommer in till oss. Han är obehaglig och verkligen söker kontakt med människor, kvinnor då. Om han inte står och stirrar ihjäl sig på oss bakom kassan och ställer massa konstiga frågor så kan han helt plötsligt sätta sig vid nån tjej och börja prata, ställa personliga frågor, berätta om vad som står i tidingen, stirra osv. Det har gått så pass långt att han tom får kunder att gå ibland pga honom. Så nu är polisen inblandad och vi ska försöka få reda på vad han heter eller liknande så de kan kolla upp honom eller nåt. Känns bra det i alla fall.

Ja, vad har mer hänt? I fredags var jag med Terese när hon fyllde i sin supersnygga tatuering och gah vad jag vill göra min nu också. Ska se till att det blir av inom en snar framtid i alla fall.

Biljetter till Indien är inte långt ifrån att beställas heller. Hittade till pangpriset 2200kr till Dehli så snart blir det verkligen konkret för mig och Terese, inte bara prat längre.

Nåja, långt inlägg blev det men mycket händer och lite tid är över för datan.

Imorgon är det sista dagen på jobb innan jag drar på påskeferie, en hel vecka kommer jag att spendera i Örebro tillsammans med nära och kära. Underbart kommer det att bli!

Men nu ska jag och Terese ha lite kvalitéts tid framför tvn och med en kaffe i handen. Jajjemän!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: