I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Öppningsdagar är de bästadagar

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Hej och hopp!

Nu har det gått sisodär 5 dagar sedan senaste inlägget (skyller fortfarande på att jag inte äger en dator) och det regnat fortfarande i Oslo. Älven har svämmat över så alla genvägar är senvägar nuförtiden. Gäller att hålla sig på trottoaren längst bilvägen, men inte för nära för då blir man överöst med vatten av bilarna istället.

Snabb genomgång av dagarna som gått. Lördag innbar öppning på UB sedan sticka iväg till Ökern där det bjöds på personalfest. Lekar, tävlingar, uppträdanden, buffé, öl och vin ingick. Även lite dans och massa skitsnack. Bar sedan av till Sukkerbiten där det var bartömning och TF jobbar där = massor av gratis dricka. 7 på morgonen knallade jag hemåt, hållt igång i 26 timmar, inte dåligt det!

Söndag bestod av sovande och tv-tittande, regnade såklart. Ledig mån - tis, samma sak där, massor av regn. Öppningidag och tro tusan att det var sol under hela förmiddagen när jag jobbade sen slog kl 14 och jag skulle hem och gissa vad, reng! Nej, jag e inte bitter. Oh, bara för jag pratade om det, nu sluta det regna, JIPPIE! :D

Ikväll så bjuds det på Bingo på Blå. Olso-bingo är som vanlig bingo fast med yngre människor, som tur är 18 års gräns och billig öl. Ikke att klaga på.

Magnus kommer och hälsar på i helgen tillsammans med Bella, gah jag har saknat er mina morrhoppor!

Men - nu ska jag äta lite nudlar för att sedan somna en stund framför tv;n. Ja de låter bra! :)

Ciao! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: