I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Var vi verkligen så där när vi gick i högstadiet?

Kategori:

Barn är ju otroligt roliga.
Kommer ihåg den dagen jag hade "fjortisar" (ja, 14 år) framför mig på bussen som pratade om hur fulla de hade varit under helgen för att de hade druckit lakrits-shots och whiskey. inte ens jag dricker det!

Eller som idag.
Jag, Lili, Kajsa & Tessan sitter på 7 till jobbet resp. hem. Vi sitter och pratar om jobbiga småbarn (yngre tonåren då) och hur de kan vara otroligt omogna. Lili hade råkat ut för ett par tjejer för någon vecka sedan som tjatat, satt sig på hennes väska etc.
Precis när Lili yttrar orden "Var man så där när man gick i högstadiet?" börjar två stycken killar i 13års ålder gapa och ha sig. Vi kikar bak, himlar med ögonen och återgår till bussturen. Sen ser man hur de börjar smyga sig fram mot oss. Viskar lite. Hoppar fram ett par säten till. Sen kommer ena killen fram till oss och säger "Vill ni köpa en tändare för 5 kr? Jag är fattig!" and there we go. 8 miljoner i barnbidrag, ville att vi skulle "köpa ut" energi dryck. Skulle få både mobiler, kläder, skor, väskor för endast 5 kr. En riktig businessman kallade han sig själv för!

Dock förstod han nog inte att man ska gå i vinst när man säljer saker. Haha :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: