I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Barnehage

Kategori: Everyday life Sweden/Norway

Fullös nu i två dagar!

Som tidigare sagt så kirrade ju jag och Linnéa jobb på en barnehage ute i Holmlia. Va så stört trött igår när jag kom hem så blev inget bloggande då.

Hur som helst har jag det kul, riktigt kul! Språket är svårt när barnen är så små förvisso (tar hand om 2 - 5 åringar) så de inte förstår svenska så bra som vuxna i Norge gör. Men massor av nya ord har jag lärt mig, superb!

Dagarna såg i princip desamma ut men i torsdags så blev det promenad till en lekplats och idag höll vi oss ute mest hela tiden. Extra ansvar för Joel har jag (en liten kille på 3 år som är som Gurra&Billy när de va små, mamma vet vad jag pratar om) som behöver 100% tillsyn hela tiden eftersom han är hyperaktiv, men söt är han som tur är.

Slut i huvet blir man i alla fall, det kan jag lugnt garantera. Var en jätteotrvlig roommate igår när jag blev grinig för jag var så sjukt trött efter dagen.

Oh, btw - har intervju på United Bakeries på måndag, super mysigt café som ligger i Majorstuen.

MEEEEN - nu blir de mat.

Ciao! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: