I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Sthlm week-end

Kategori:

Fem dagar sedan jag uppdaterade sist, nästan pinsamt!
Men jag kan faktiskt skylla på att jag har haft fullt upp!

(åhnej, kommer bli ett aslångt inlägg..)

I onsdags så hamnade jag med Jossan och KajsaHoffmaestro trots att jag bestämt mig för inte gå dit. Träffade både gamla och nya vänner, både sådana jag ville träffa och inte. Anyway, sov kvar hos Kajsa då! :) Första gången på länge jag gymmade även, helt otroligt!

Torsdagen gick jag i skolan halva dagen, letade kläder andra halvan och fick me mig lite fina grejer. Övningskörde me pappa för första gången på flera månader och de gick finfint, han tyckte jag genade lite för mycket i rondellerna dock. Hemma vid 21 tiden och de va ju bara att lägga sig eftersom jag kunde inte packa för syrran skulle sova.

På fredagen så vaknade jag halv 6 för att sätta igång och packa kläder. Slängde i mig lite frukost, drog till Bibblan för att förtidsrösta och tog sedan tåget in till Örebro för att sedan ta bussen vidare till Sthlm. Tre timmar busstur kan vara väldigt effektivt om man har med sig dator och pluggar. Men efter ett tag blir man såklart åksjuk så var bara att sova sista timman.
Väl framme så var det att möta upp Erika, spinga omkring på stan som idioter för att leta present till Mange och Jennica. När det var avklarat så träffade jag Jempa. Vi satte oss på något café mitt i stan för att prata om allt mellan himmel och jord och sedan översätta opera i Kungsträdgården.

Tog sedan pendeln mot Häggvik
för att träffa Mange, Bella & Sofia där det vankades sprit och chips. Trillade även in lite annat folk senare för att sjunga och ge Magnus presenter. Kvällen slutade med att jag sjöng för alla, Sofia blåste upp en dubbelmadrass där jag skulle sova, en kille låg och spydde från kl 22, och vi andra störde grannarna helt enkelt. En mycket lyckad och trevlig kväll måste jag säga! Och det är självklart alltid lika kul att bli väckt kl 03.30 på morgonen av ett sällskapssamtal Noffe!

Lördagen vaknar vi alla upp bakfulla. Dricker fem liter kaffe, lyssnar på Spotify och diskuterar politik. (Ovanligt för min del eftersom att jag inte har en aning om vad det snackas om, men herregud vad jag har lärt mig om politik de senaste dagarna!) Efter ett tag drar vi oss in till stan, jag möter upp Martin (martini pissvall) Buvall för lite catch up med tanke på att vi inte sett varandra de två senaste åren (minst! skandal!) Så det blev lunch och kikade sedan runt lite inne på NK efter presenter.
Sticker efter detta till Jordbro till min finfina vän Jennica där jag får sätta mig och vispa grädde med en handvisp. Gah, kramp efter det! Men marängsvissen blev mumsig i alla fall. Kawa, Elaine, Jessica, Emilia, Erika, Jennica & jag åt oss sedan mätta på tacos, drack goda drinkar och lyckades även trycka i oss chirrar och godis. Tror att alla dog av paltkoma efter det alltså! Även då mycket snack om politik, gamla tider och kommande tider.

Söndag. Under natten hade Noffe ringt igen men trots att mobilen låg bredvid mig så hade jag inte hört den. Du får helt enkelt lära dig att leva utan att prata med mig mitt i nätterna, så social kan jag väl inte vara när jag bara "mm"ar till svar? Haha.
Tog mig till Västerhaning och hälsade på farmor som jag inte träffat sedan julafton och usch, jag kände mig så elak att jag inte kommit dit tidigare. Hon blev ju så glad och rörd att hon började gråta, och jag är extremt blödig så vi fällde några tårar tillsammans där. Sen blev det fika, kaffe & sju sorters kakor och prat om allt som hänt. Drog upp massa gamla minnen med från när jag var liten och brukade sova över hos henne. Att vi hade kuddkrig på morgonen och morgongympa. Att jag alltid skulle rulla ner för gropen i Handen, och skulle leka på alla lekplatser som fanns där. Sen när vi kom hem så lagade vi pannkakor och sen läste hon en bok för mig innan jag somnade. Jag minns att det alltid var samma bok, men kommer dock inte ihåg vilken det var! I alla fall, det är saker man aldrig kommer att glömma.
Pga ändrade planer så åkte jag vidare till Handen där Rosita kom och hämtade upp mig. Blev ännu mer fika och mat hemma hos mormor där även Veronica och Niclas var och Roffe. Hann även ringa upp Effi på Skype och prata med henne och de små barnen. Fick se bilder från dopet i Grekland och annat.
Tror klockan hann bli närmre 20 tiden innan jag satte mig på pendeln tillbaka till Häggvik. Bella och Sofia ville ha ägg och eftersom jag inte hann köpa några (och uppenbarligen är den modigaste/dumaste av oss) så gick jag ner och knackade på hos grannen och frågade om jag kunde få hennes tre sista ägg. Tänk, det fick jag med!
Så vi festade framför valvakan med kladdkaka som Sofia bakade.

Måndag då, sista dagen och det kändes jävligt tragiskt.
Tog mig upp ur sängen runt 12, fick i mig lite frukost, kikade på nyheter etc och försökte lösa hur jag skulle lämna nycklarna hos tjejerna. Jag var ju ensam i lägenheten eftersom att de va och jobbade/pluggade. Som tur var så slutade Sofia tidigt så packade ihop mina grejer och stack in till stan för att fika med henne, Sture och Sebbe. Hittade något mysigt kafé i Gamla stan där vi satte och Sture, som förövrigt bar omkring på min äckligt tunga väska, bjöd på kaffe och tre sorters kladdkakor. Gott och mättande så det tackar jag för! Snälla som de var så följde de mig sen till bussen jag skulle med som jag självklart mådde illa på hela vägen hem.

Så nu ligger jag här i min säng i Kumla igen.
Det känns verkligen att det är i Stockholm jag hör hemma.
Men inte långt kvar nu.

Hursomhelst. Tack alla som gjorde min helg perfekt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: