I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Det här med körkort

Kategori:

Alltså ja, det är krångligt.

Jag har kört på körskola sen i februari mer eller mindre men eftersom att mitt schema ändras hela tiden och Här Går Man var så fullbokade så körde jag lite extra på Kumlas trafikskola. Jag hade planerat att jag skulle ta mitt körkort innan midsommar men eftersom att jag inte riktigt hann med allt innan dess så flyttade jag fram allting till sensommaren, dvs september.
Nu har jag kört hela sommaren, känner mig säker på i både teori och praktik.
Nu, eftersom att det börjar närma sig uppkörning så är det som vanligt. Trafikskolorna pressar oss på de sista pengarna och det har inte vi. Fem lektioner på två veckor á 700 kr st. Det är ingen billig historia. Speciellt inte för mig som tjänar mindre än vad jag borde och mamma som inte ens har en inkomst.


Så, det slutade med att allt är avbokat och jag ska fixa privatuppkörning.
Wish me luck!


Oh förresten, har köpt rattlås till min lilla röda Golf från -91 (vi är lika gamla, hihi).
Dock fastnade jag med mina leggins och drog sönder dem, såklart......

Well, lite dusch, lite läsa bok, lite sova och väldigt lite skola imorgon och väldigt mycket kräftor och fira Kajsa!

Tomhet är avsaknad av existens, saknar dig morfar <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: