I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Obehagligt sällskap

Kategori:

Igår på tåget hem från skolan så kommer de fram en kille (läs man) och satte sig bredvid mig och började prata.
Jag har inget emot att prata med främlingar men han var lite obehaglig.

För de första såg han ut som en knarkare, utåtstående röda ögon, smal och blek och lite halv rasslig röst.
Han började babbla på om att han jobbat hela dagen sen fem imorse, att han kom hem 24 igår att han skulle åka till Hallsberg och hämta grejer men var först tvungen att stiga av i Kumla och åka tillbaka till Örebro igen eftersom han hade sin chefs nycklar i fickan.
Han drog igenom att för 14 år sedan så vandrade han från Boden till Örebro (det är en jävla bra bit) och att han är så trött på jobbet.
Sen kommer såklart frågan "och hur gammal är du då?"
18 svarar jag då såklart och då ber han mig gissa hur gammal han är.
Jag är verkligen sämst på att gissa andra människors åldrar så jag drog till med 27.
Han garvade och säger "ska vi gifta oss?" och jag blir så ställd när jag får såna frågor så jag fick fram ett halvdant skratt typ.
Sen kommer de fram att han är 38.
Jag menar... ofta 38 åringar sitter och delar med sig av hela sitt liv till en 18 åring?


Det är rätt obehagligt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: