I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Obsessed

Kategori:


(bild från Google)

Recention av Obsessed;

Filmen handlar om Derek Charles (Idris Elba), en affärsman som precis har fått en befodran, vackra frun Sharon (Beyoncé Knowles) och sonen Kyle(Nathan och Nicolas Myers). Tillsammans har de precis flyttat in i ett nytt hus för att påbörja sitt nya liv. Allt flyter på och alla är lyckliga tills en temporär assistent, Lisa (Ali Larter) hoppar in för en som sjukskrivit sig på kompaniet. Hon förälskar sig direkt i Derek och blir besatt av honom.

Lisa börjar att lyssna av hans telefon, skicka honom mejl och förfölja honom. Hon ser t o m till att fler av hans assistenter blir sjuka så hon kan fortsätta att vara i hans närhet. Det blir värre och värre längre in i filmen och trotts alla trackasseringar så tar Dereks kompisar inte honom på allvar och han har problem med att nämna något till Sharon. Pga Lisa så sätts både hans karriär och hans familjeliv på spel.


Enga tankar:

Jag måste säga att det var faktiskt inte bland de bästa filmerna jag har sett. Halva filmen var rätt lam och tråkigt, kan erkänna att jag gäspade nångång. Men Idris är en otroligt bra skådespelare och det var superkul att se Beyoncé framstå som en bitch. (vissa tillfällen) Det blev bättre mot slutet men nog inte en film jag kommer att se igen.

Favorit replik:

Sharon till Lisa;
"I am gonna wipe the floor with you skinny white ass!"


Den får 2/5.
Bättre filmer finns det, men den hade sina "moments".

Kommentarer

  • Anonym säger:

    fan vad najs, :) jag ska åka som volentär nästa år:D

    2009-05-31 | 01:11:16
    Bloggadress: http://eweman.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag vill til Afrika-Ghana :)

    typ jobba inom HIV/AIDS ,

    2009-05-31 | 01:13:26
    Bloggadress: http://eweman.blogg.se/
  • Andrea säger:

    så filmen var inte värd att se??

    2009-05-31 | 01:13:36
    Bloggadress: http://moncherrie.blogg.se/
  • melissa säger:

    Jag tycker filmen är ganska så bra jag har verkligen känsla för den :) Men alla vi har olika åsikter !!

    2009-05-31 | 02:08:35
    Bloggadress: http://melleeh.blogg.se/
  • . säger:

    jahaa ok. Men det är alltid bra att ha släkt runt om i världen ;) Blir enklare att åka iväg då ju :)

    2009-05-31 | 20:05:08
    Bloggadress: http://neeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: