I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Escape på svenska?

Kategori: Philosophical

Nej, jag börjar nästan bli rädd för mig själv.

Det är fler och fler svenska ord som jag glömmer bort, kommer bara på de på engelska. Som igår t ex. skulle skriva nåt som innehöll ordet "fly" men kom bara på "escape". Jag satt och funderade och hade mig tills jag skamset frågade en kompis på msn som skrattade åt mig.

Likadant när min familj var och hälsade på mig i London. Istället för "ja" sa jag "yeah" för jag är så van vid det. Eller så blev det typ "jayeah", nån blandning där emellan.

Tror stenhårt på att om jag inte hade haft datorn med mig och pratat så mycket me mina svenska vänner som jag gjort under den här tiden hade jag nog kunnat mer engelska än svenska vid det här laget! Läskigt!

Kommentarer

  • Liivan säger:

    Åååh tack sötnos, vad gullig du är!



    Är allt bra med dig?!:)

    2009-05-28 | 23:43:42
    Bloggadress: http://liivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: