I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

090515

Kategori: The Au-pair part of my life

Hej hej!

Kom nyss hem från Ascot där jag var på Fashion Sale med Sabrina under dagen. Haha, för er som har sett "Confessions of a shopaholic", ni vet den scenen där det är utförsäljning av märkeskläder? Nästan så hysteriskt var det!

Hur som helst så kom vi dit run halv 11 tiden. Eftersom jag och Sabrina aldrig varit i Ascot innan så hade vi inte en aning om var "The Pavillion" låg, där själva utförsäljningen skulle hålla till, så fick vi gick och frågade en taxi chafför och rätt ritkning. Vi gick dit han pekade men kom in på en bakgård till en pub och såg ut som två förvirrade höns när vi gick omkring dära, då kom de fram en trevlig kille och fråga om vi behövade hjälp. JA TACK! Han pekade åt andra hållet och efter det så hittade vi rätt.
Väl inne i "The Pavillion" var det kläder, väskor, skor, smycken.. jaa.. allting överallt så de va bara att gå och rycka, testa, känna, titta och köpa. Det var inte så jätte mycket man kände igen dära, många lite mindre kända designers och men sen hade de ju såklart Roberto Cavalli, Gucci, Burberry and so on.
Eftersom jag inte tagit med mig allt för mycket pengar så höll jag rätt hårt i dom. Men fick me mig lite grejer hem, dock inga kläder!

När vi kände oss klara så gick vi tillbaka till tågperrongen där vi träffa den trevliga killen som visat oss vägen igen. Han undrade om vi hittade något osv. Så stod där och snacka ett tag sen sa han; Jaha, ska ni ha mitt nr eller?
Och jag höll ju på att garva ihjäl mig och Sabrina tyckte det var jätte pinsamt.
Han sa även att vi kunde komma dit igen sen om vi ville ut i helgen. Men både jag och Sabrina jobbar ju i helgen så vi tackade nej men sa att nästa gång vi ville ut så skulle vi åka till Ascot och hälsa på honom först. Vet ju inte ens vad snubben heter! Hahah.. Ja, en del är lite roliga dom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: