I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Engelskt uttal.

Kategori: The Au-pair part of my life

Aidan fick igår en inbjudan till Ewans 5års kalas. Skulle imorse lämna tillbaka "svars"-lappen men jag har ingen koll på ungarna eller mammorna än (bara en del av dom) så då tänkte jag "Jag ger lappen till en av lärarna så kan hon ge den till Ewan eller hans mamma". Så när vi blev insläppta till Nersery går jag fram till ena tjejen och säger " Could you give this to Ewan? I don't really know who he or his mother is so it would be really kind of you".. Hon kollar på mig och säger att hon inte känner till nån Ewan här på lekiset. Eh, nehe? Julie vet nog vem de är så frågar henne och hon kollar också på mig och säger sen; Jaha Ewan!

Anledningen till att de inte förstod vem jag pratade om var för att jag uttalade Ewan som Evan och de säger Uan.
Eh, okej? :p¨

nu blire pilates och sen handla mat, :)

Kommentarer

  • Filippa. säger:

    Se! Engelska är allt för komplicerat! se vilka små misstag man kan göra! Jag önskar att folket Storbritanien kunde lära sig lite svenska nu när vi svenskar lär oss enelska^^ Haha.. NBej, nu var jag taskig. Glöm det jag skrev. Jag blev för tillfället på onda tankar Xd Sorry...

    2009-03-06 | 18:25:01
    Bloggadress: http://msfilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: